Historia gier Massively Multiplayer Online - odsłona druga

Redaktorzy zachodniego serwisu GameSpy wraz z pracownikami korporacji AMD przygotowali kolejną (drugą) część cyklu artykułów, dotyczących gier Massively Multiplayer Online (patrz tutaj). O ile poprzednia odsłon traktowała o początkach gatunku, o tyle obecna mocno rozbudowuje ten temat. Przy okazji, uwaga czytelnika zwrócona zostaje na przeróżne sytuacje, z którymi spotkali się twórcy produkcji MMO podczas procesu tworzenia czy rozbudowywania już istniejącego dzieła.

Krzysztof Bartnik

Komentarze

Redaktorzy zachodniego serwisu GameSpy wraz z pracownikami korporacji AMD przygotowali kolejną (drugą) część cyklu artykułów, dotyczących gier Massively Multiplayer Online (patrz tutaj). O ile poprzednia odsłon traktowała o początkach gatunku, o tyle obecna mocno rozbudowuje ten temat. Przy okazji, uwaga czytelnika zwrócona zostaje na przeróżne sytuacje, z którymi spotkali się twórcy produkcji MMO podczas procesu tworzenia czy rozbudowywania już istniejącego dzieła.

Samo wykreowania świata programu i umieszczenie w nim graczy nie świadczy o przyszłym sukcesie gry. Najważniejsza jest integracja z innymi użytkownikami oraz z otaczającą rzeczywistością wirtualną. Bardzo zabawna sytuacja miała miejsce przy okazji produkcji o nazwie Dragon's Gate - otóż developerzy nadzorujący rozgrywkę natknęli się w pewnym momencie na grupę 18 osób znajdującą się w jednym pomieszczeniu. Co zwykle oznaczało kłopoty (walka na całego), tym razem okazało się być „niczym szczególnym” - otóż gracze po prostu wymieniali między sobą przepisy na jakieś ciasteczka :)

Producenci bardzo szybko zrozumieli, iż utworzenie wielkiej społeczności graczy stanowi kluczowy punkt tworzenia gier MMO. Kolejne doświadczenia pokazały, że nie należy również w żaden sposób ograniczać swobody działania fanów (poprzez sztuczne zasady czy umowy) - każdy gracz w pozycji typu Massively Multiplayer Online powinien działać w charakterystyczny tylko dla siebie sposób...

Po cały artykuł odsyłam pod ten adres. Miłego czytania!

Ćwierć setki najbardziej niedocenionych gier, według serwisu GameSpy

Następny
Ćwierć setki najbardziej niedocenionych gier, według serwisu GameSpy

Piknik GRY-OnLine 2003

Poprzedni
Piknik GRY-OnLine 2003

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl