Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 marca 2015, 13:42

autor: Adrian Werner

Heroes of SoulCraft – MOBA od MobileBits trafiła na Androida i PC

Studio MobileBits udostępniło androidową i pecetową wersję gry Heroes of SoulCraft, czyli produkcji MOBA nastawionej na szybkie, maksymalnie kilkunastominutowe bitwy.

Mobilna ofensywa gatunku MOBA trwa w najlepsze. Najnowszym projektem tego typu, który postanowił zawalczyć o uznanie użytkowników smartfonów i tabletów jest Heroes of SoulCraft, autorstwa studia MobileBits.

Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Gra dostępna jest obecnie wyłącznie w wersji na Androida i pecety, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze produkcje tego zespołu powstanie wydań na iOS oraz Windows Phone jest prawie pewne.

Heroes of SoulCraft stanowi dosyć typowe MOBA, dopasowana jedynie do specyfiki urządzeń mobilnych, choć jednocześnie całość jest znacznie mniej uproszczonea niż większość konkurencyjnych pozycji opracowanych z myślą o ekranach dotykowych. Zabawa sprowadza się do bitew toczonych pomiędzy dwoma niewielkimi grupami graczy. Każdy uczestnik zabawy kontroluje pojedynczego bohatera. Herosów jest dwanaście i każdy dysponuje odmiennymi statystykami, przedmiotami oraz umiejętnościami. Celem każdej grupy jest zniszczenie centrum dowodzenia w bazie przeciwnika. Dostępu do niego bronią liczne wieże strażnicze, automatycznie atakujące wszystkich wrogów, którzy wejdą w ich zasięg.

Gra oferuje dwa tryby zabawy. Możemy brać udział w starciach dwóch na dwóch, które trwają pięć minut lub spróbować sił w piętnastominutowych potyczkach czterech na czterech. Każdy z tych trybów oferuje odmienną mapę, dopasowaną do specyfiki bitwy. Co godne pochwały, wszystkie wersje Heroes of SoulCraft są ze sobą kompatybilne, dzięki czemu użytkownicy mobilni oraz pecetowi mogą się bawić wspólnie.

Dodatkową atrakcją jest umiejętność przeobrażania się bohaterów na krótki czas w jednego z potężnych tytanów. Nie zabrakło także systemu rozwoju postaci, pozwalającej na ulepszanie jej potencjału bojowego. Ponadto kontrolowani przez graczy bohaterowie nie są jedynymi postaciami hasającymi po mapach. W starciach biorą też udział automatycznie spawnujące sie jednostki sojusznicze (tzw. creepy), których ruchami steruje sztuczna inteligencja.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej