Half-Life: Alyx to koniec „narracyjnego limbo” dla serii

Robin Walker z firmy Valve Software wypowiedział się na temat zakończenia Half-Life: Alyx. Główny projektant gry twierdzi, że twórcy chcieli wyprowadzić fanów serii z „narracyjnego limbo”, w którym tkwili przez ostatnie kilkanaście lat.

Jakub Błażewicz

Komentarze

Half-Life: Alyx to koniec „narracyjnego limbo” dla serii.
Half-Life: Alyx to koniec „narracyjnego limbo” dla serii.

Premiera Half-Life Alyx mogła nie być największą w 2020 roku, ale miała spore znaczenie dla dwóch społeczności graczy. Pierwsza to zwolennicy technologii rzeczywistości wirtualnej, którzy otrzymali znakomitą, ale przede wszystkim wysokobudżetową produkcję. Drugą grupę stanowią, rzecz jasna, miłośnicy serii Half-Life, od kilkunastu lat wyczekujący wieści o powrocie Gordona Freemana. Przygoda Alyx może i nie była kontynuacją, lecz i tak rozbudziła wyobraźnię fanów, m.in. za sprawą zakończenia.

O tym właśnie mówił Robin Walker, główny projektant gry, w rozmowie z serwisem The Gamer. Według twórcy Valve chciało, by zakończenie Half-Life: Alyx miało „jakieś znaczenie” w kontekście serii i wyrwało fanów marki z „narracyjnego limbo”:

Zdaliśmy sobie sprawę, że to [zakończenie Half-Life Alyx – przyp. autora] musi mieć jakieś znaczenie. [Ta] historia nie mogła być czymś, co po prostu zignorujemy i przejdziemy do tworzenia kolejnego projektu. Wiedzieliśmy też, że fani Half-Life’a przez długi czas tkwili w swego rodzaju narracyjnym limbo i chcieliśmy to zmienić.

Walker wspomniał też o chęci ponownej „ekscytacji możliwością” i pozostawieniu graczom „fałszywego tropu” w kontekście intrygującego zakończenia Half-Life Alyx. To wciąż za mało, by zacząć skandować odwieczne zawołanie fanów: „Half-Life 3 potwierdzony!”. Niemniej wypowiedź Walkera pozwala wierzyć, że Valve przynajmniej myśli o przyszłości serii, a to o wiele więcej, niż można było powiedzieć przez ostatnie kilkanaście lat. Oczywiście chęci niekoniecznie przekładają się na działania, a i te równie dobrze mogą spełznąć na niczym. Dość spojrzeć na ujawnioną w lipcu listę tytułów, nad którymi pracowało samo Valve, a które nie doczekały się premiery albo nawet tytułu.

  1. Oficjalna strona firmy Valve Software
  2. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
Przed premierą
188
graczy czeka na grę.
Czekasz?

38

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Black Legend - premiera RPG-a inspirowanego XVII-wiecznym folklorem

Następny
Black Legend - premiera RPG-a inspirowanego XVII-wiecznym folklorem

Valheim i polskie Hellish Quart to jedne z największych premier lutego na Steam

Poprzedni
Valheim i polskie Hellish Quart to jedne z największych premier lutego na Steam

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl