Poznaliśmy rozmiary GTA Trilogy Definitive Edition na PS5. Wiemy również, jak wypadają gry z tego zestawu w porównaniu z pierwowzorami na PlayStation 2.
Dzięki PlayStation Game Size poznaliśmy rozmiary Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition na PlayStation 5. Wiemy też, jak wypada kolekcja w zestawieniu z poprzednimi wersjami tych gier. W tym drugim przypadku do porównania użyto wydań na PS2 zainstalowanych na PlayStation 4 (te wersje działają na nowszej konsoli za sprawą emulacji, ale pod względem zawartości są identyczne z edycjami z PS2).
Dla porównania do poniższej tabelki dodaliśmy także ujawnione wcześniej rozmiary wydania na Xbox Series X/S.
Gra: | Pierwowzór na PS2 | The Definitive Edition na PS5 | The Definitive Edition na XSX |
1,57 GB | 5,29 GB | 8 GB | |
2,39 GB | 10,77 GB | 14 GB | |
3,23 GB | 22,68 GB | 27 GB |
Jak widać, w procesie odświeżania najbardziej „spuchło” GTA: San Andreas. Należy też dodać, że rozmiary z PS5 nie obejmują patcha, który ukaże się w dniu premiery. Całe Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition ma zajmować na PS5 38,74 GB, podczas gdy wydanie na Xboksa Series X/S – 49 GB, pecetowe – 45 GB, a wersja na Nintendo Switch – 25,4 GB.
Porównanie pokazuje, że odświeżone wersje gier na PS5 są wyraźnie bardziej oszczędne pod względem zajmowanego miejsca na dysku niż edycje na PC i Xboksa Series X/S. Coś podobnego widzieliśmy ostatnio w przypadku Marvel's Guardians of the Galaxy. Najpewniej wynika to (przynajmniej częściowo) z zastosowania na PlayStation 5 algorytmu kompresji Kraken.
Przypomnijmy, że Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition zmierza na PC, Xboksa One, PlayStation 4, Xboksa Series X/S i Nintendo Switch. Wersje cyfrowe ukażą się 11 listopada. 7 grudnia zadebiutuje wydanie pudełkowe, ale będzie ono dostępne tylko na konsolach. Z kolei w przyszłym roku ukażą się wersje na iOS i Androida.
Czekasz na Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition? Jeśli tak, to zainteresować Cię mogą inne doniesienia o tym projekcie:
Data wydania: 11 listopada 2021
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
25

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.