Baldur’s Gate 3 kolejny raz udowadnia, że pewne problemy lub wątki fabularne można rozwiązać w ciekawy sposób. Jedną z takich kwestii są wspomnienia Mrocznej Żądzy, które gracz ma szansę przywrócić zaklęciem.
UWAGA: poniższy tekst zawiera spoilery z gry Baldur’s Gate 3.
Mroczna Żądza jest jedną z najciekawszych postaci nie tylko w Baldur’s Gate 3, ale ogólnie wśród wielu różnych tytułów RPG. Od początku nie wiemy o nim niemal nic, a i sam bohater dopiero wraz z kolejnymi wydarzeniami odkrywa swoją przeszłość.
Nie musimy jednak czekać na kluczowe wydarzenia, by dowiedzieć się o nim pewnych bardzo ważnych i sugestywnych informacji. Bohaterowi lub bohaterce, możemy przywrócić jedno ze wspomnieć przy pomocy zaklęcia. Jest ono dosyć nietypowe, ponieważ mowa tu o Leczeniu. Zazwyczaj wykorzystywane jest do leczenia ciała, a nie umysłu.
Na kanale YouTube Gaming Birch możemy zobaczyć, co stanie się po użyciu zaklęcia leczenia na Mrocznej Żądzy. Gracz może odzyskać jedno z dwóch wspomnień i wszystko zależy od tego, czy zaakceptowaliśmy, czy odrzuciliśmy dziedzictwo Bhaala. Oferują one kompletnie inny pogląd na postać i pozwalają zbudować każdemu z graczy tożsamość swojej Mrocznej Żądzy.
Po zabiciu Orin i akceptacji Bhaala, otrzymamy brutalne wspomnienie pokazujące, jak Żądza w okresie dziecięcym zabija swoich rodziców. Jeśli jednak odrzucimy sadystycznego boga, to po śmierci Orin dowiemy się o bardziej niewinnym fragmencie z życia Mrocznej Żądzy, co może dawać nadzieję na równie jasną przyszłość. To jednak nie wszystko.
Istnieje jeszcze jedna opcja, która jest o tyle ciekawa, że wizji doświadczymy wówczas jeszcze zanim w pełni odkryjemy tajemnice swojej przeszłości. Jeśli jeszcze przed walką z Orin rzuci się Leczenie na Mroczną Żądzę, to postać doświadczy brutalnego wspomnienia.
Na nagraniu zwrócono uwagę, że w tym przypadku, wśród opcji dialogowych, jest do wyboru czwarta dotycząca rzutu kością na siłę. Twórca filmu próbował, ale niestety nie udało mu się zepsuć rzutu, a pozytywny miał ten sam wynik, co poprzednie trzy z głosem informującym, że „prawdziwa rodzina” odnajdzie Żądzę.
Całość wygląda na ukryty wątek, który w przyszłości może zostać jeszcze rozwinięty. Jednocześnie takie odzyskiwanie wspomnień nadaje głębi Mrocznej Żądzy i pokazuje, że decyzje gracza mają wpływ na to, jakie wspomnienia mocniej wyryją się w pamięci postaci.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Zbigniew Woźnicki
Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.