Gracz spędził 13 lat zabudowując mapę w Minecrafcie. Teraz pokazał królestwo będące efektem jego długiej pracy

Jeden z graczy Minecrafta podzielił się swoim gargantuicznym projektem ze społecznością. Fani doceniają wytrwałością budowniczego, którego mapę można zwiedzać osobiście.

cooldown.pl

Jonasz Gulczyński

Gracz spędził 13 lat zabudowując mapę w Minecrafcie. Teraz pokazał królestwo będące efektem jego długiej pracy, źródło grafiki: Minecraft, Linard.
Gracz spędził 13 lat zabudowując mapę w Minecrafcie. Teraz pokazał królestwo będące efektem jego długiej pracy Źródło: Minecraft, Linard.

Bez wątpienia od początku istnienia gier wideo można mówić o grach dzieciństwa. Dla osób w różnym wieku będą to inne tytuły, najczęściej te, w które zagrywali się bez umiaru w młodzieńczych latach lub te, które najcieplej wspominają przez wzgląd na nostalgiczne chwile z towarzyszącą grze rodziną czy przyjaciółmi. Dla wielu w naszym kraju takim tytułem byłaby chociażby Tibia, do której swoją drogą po prawie 30 latach dodana została nowa klasa postaci, o czym pisaliśmy od razu, gdy tylko w grze pojawił się tajemniczy zegar.

Z kolei dla innych, nieco młodszych graczy, grą dzieciństwa spokojnie mógł zostać Minecraft, który napędzany popularnością youtuberów tamtych czasów docierał do chyba każdego dzieciaka w kraju. Do dziś wielu z nas, w ramach nostalgicznych podróży w czasie, przy okazji dłuższego wolnego, tworzy wraz z przyjaciółmi serwery, na których przez krótką chwilę mogą poczuć się jak te kilka, kilkanaście lat temu. Są jednak i tacy, którzy do Minecrafta siadają nie tylko od święta, a poświęcają mu całkiem sporo czasu, na przykład 13 lat.

Projekt życia

Niemałym zainteresowaniem cieszy się redditowy wątek, utworzony przez użytkownika dancsa222, znanego również pod pseudonimem Linard. Podzielił się on bowiem swoją tytaniczną pracą, jaką włożył w stworzenie minecraftowej mapy odzwierciedlającej autorskie Królestwo Galekinu. Według autora prace nad mapą zajęły 13 lat, a przedstawiane efekty robią piorunujące wrażenie.

Wśród miejsc, jakie możemy znaleźć w filmie prezentującym dokonania Linarda podczas trzynastej rocznicy stworzenia świata, znajdują się liczne zamki, obwarowane fortece czy kolorowe miasteczka. Nabrzeżne porty i malownicze wsie uzupełniają puste przestrzenie, a strome zbocza gór i ogromne drzewa zdobią krajobraz. Całość tworzy zapierający dech w piersiach obraz, który okraszony ciekawą fabułą zachęciłby niejednego, zatwardziałego przeciwnika Minecrafta do eksploracji mapy.

Jest to zresztą możliwe, bo jak podaje sam autor, jego światy, łącznie z przedstawionym, można je zwiedzić za drobną opłatą, pod podanym linkiem.

Głos ludu

Jak na Reddita przystało, wypowiedź twórcy omawianego projektu została sowicie skomentowana przez innych. Nie szczędzi się słów pochwały dla autora, który dziękuje za tak ciepły odbiór jego pracy.

Reddit
Reddit

Warte zauważenia jest także porównanie jednego komentującego, tak długiej pracy do muzyki, która towarzyszy nam na przestrzeni lat, a z czasem traci aktualność. Po niej zostaje jednak nostalgiczne wspomnienie, które nieodzownie kojarzy się z konkretnym okresem w naszym życiu.

Czy przemierzając części mapy łapie cię nostalgia z konkretnych czasów w twoim życiu, na przestrzeni tych 13 lat? Jak ze słuchaniem muzyki z dawnych lat?

-SamRla_

Odpowiedź autora na to pytanie uchyla nieco rąbka tajemnicy a propos czerpania inspiracji w swoich budowlanych poczynaniach.

No cóż, tak się dzieje. Na mapie jest wiele budynków, które stworzyłem pod wpływem zdarzeń w moim życiu. Dla przykładu, na pustyni jest miasteczko, które zaprojektowałem po mojej wizycie w Egipcie.

Na końcu omawianego filmu autor zaznacza również, że nie jest to ostateczna wersja projektu, a on sam dopiero się rozgrzewa. Co prawda nie wspomina o żadnych konkretach, ale biorąc pod uwagę częstotliwość dodawanych przez niego treści, możemy być spokojni o nadchodzący content. O kolejnych, dużych aktualizacjach w jego karierze budowniczego z pewnością was poinformujemy, dlatego śledźcie na bieżąco z nasze publikacje.

  • Różności
Podobało się?

1

Jonasz Gulczyński

Autor: Jonasz Gulczyński

Kulturoznawca, który urodził się z padem od PSX-a w ręku. Z GRYOnline.pl współpracuje od października 2024 roku, gdzie głównie zajmuje się nowinkami z branży gier z apetytem na bardziej skomplikowane publikacje. Swoje najmłodsze lata spędzał w Górniczej Dolinie, a obecnie nie stroni od strategii turowych wszelkiej maści. Miłośnik prozy Lovecrafta, a także twórczości Quentina Tarantino i Roberta Eggersa. Prywatnie również fan uniwersum Warhammer Fantasy, w którym spędził niezliczoną liczbę godzin zarówno jako gracz, jak i mistrz gry w papierowym wydaniu.

Nr 1 w 53 krajach - solidny kryminał z Jude’em Law w roli agenta FBI ma 92% na Rotten Tomatoes, thriller podbija listy przebojów streamingu i zachwyca widzów

Następny
Nr 1 w 53 krajach - solidny kryminał z Jude’em Law w roli agenta FBI ma 92% na Rotten Tomatoes, thriller podbija listy przebojów streamingu i zachwyca widzów

Do Overwatch 2 wracają lootboxy. Blizzard zmienia strzelankę w obliczu sukcesów Marvel Rivals i Deadlock

Poprzedni
Do Overwatch 2 wracają lootboxy. Blizzard zmienia strzelankę w obliczu sukcesów Marvel Rivals i Deadlock

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl