Gothic Remake będzie dużo bardziej realistyczny i barokowy niż „jedynka”. Zmiany wizualne mają pogłębić dramatyzm i depresyjny klimat Górniczej Doliny
Gothic Remake powstaje z szacunkiem dla oryginału, ale pod względem wizualnym podąży nową drogą. Studio Alkimia Interactive rezygnuje z przestarzałych rozwiązań na rzecz wiarygodnego świata inspirowanego barokiem.

Dziś zadebiutował zapowiedziany w zeszłym tygodniu kolejny materiał ukazujący kulisy produkcji wyczekiwanego remake’u Gothica. Z filmu udostępnionego przez studio Alkimia Interactive i firmę THQ Nordic wynika, że twórcy podchodzą do oryginalnej wersji z dużym szacunkiem, ale zamierzają przedstawić graczom własną wizję artystyczną. Nowy Gothic ma być dużo bardziej realistyczny i barokowy.
Przedstawiciele studia zgodnie przyznają, że podczas prac przyświeca im jeden cel – stworzenie świata, który będzie wiarygodny. Dla zespołu oznacza to rezygnację z rozwiązań będących efektem ograniczeń technologicznych czasów około milenijnych (zwłaszcza lat 2001–2002). W tym charakterystycznych dla pierwszej części przerośniętych elementów ciała postaci, przypominających modele low poly.
Twórcy zwrócili także uwagę na to, jakim zmianom ulegał świat wraz z kolejnymi odsłonami (np. wygląd przeciwników). Postanowili, że Gothic Remake nie będzie odwoływał się tylko do „jedynki”, ale także kolejnych części trylogii, co ma zapewnić spójność świata. Na dowód zaprezentowali m.in. projekt jednej z ikon serii, czyli ścierwojada. W nowej wersji został on przedstawiony w groźniejszy, bardziej prehistoryczny sposób.
Główną inspiracją dla wizji artystycznej było malarstwo barokowe. Twórcy wzorowali się m.in. na pracach Caravaggia, Claude’a Lorraina czy Davida Teniersa, co ma znaleźć swoje odzwierciedlenie w wysokim kontraście oraz mniejszym nasyceniu barw warstwy wizualnej. Rozwiązanie to ma dodać grze dramatycznego, a nawet depresyjnego nastroju, który lepiej zobrazuje życie w kolonii karnej.