Gothic Remake będzie dużo bardziej realistyczny i barokowy niż „jedynka”. Zmiany wizualne mają pogłębić dramatyzm i depresyjny klimat Górniczej Doliny
Gothic Remake powstaje z szacunkiem dla oryginału, ale pod względem wizualnym podąży nową drogą. Studio Alkimia Interactive rezygnuje z przestarzałych rozwiązań na rzecz wiarygodnego świata inspirowanego barokiem.

Dziś zadebiutował zapowiedziany w zeszłym tygodniu kolejny materiał ukazujący kulisy produkcji wyczekiwanego remake’u Gothica. Z filmu udostępnionego przez studio Alkimia Interactive i firmę THQ Nordic wynika, że twórcy podchodzą do oryginalnej wersji z dużym szacunkiem, ale zamierzają przedstawić graczom własną wizję artystyczną. Nowy Gothic ma być dużo bardziej realistyczny i barokowy.
Przedstawiciele studia zgodnie przyznają, że podczas prac przyświeca im jeden cel – stworzenie świata, który będzie wiarygodny. Dla zespołu oznacza to rezygnację z rozwiązań będących efektem ograniczeń technologicznych czasów około milenijnych (zwłaszcza lat 2001–2002). W tym charakterystycznych dla pierwszej części przerośniętych elementów ciała postaci, przypominających modele low poly.
Twórcy zwrócili także uwagę na to, jakim zmianom ulegał świat wraz z kolejnymi odsłonami (np. wygląd przeciwników). Postanowili, że Gothic Remake nie będzie odwoływał się tylko do „jedynki”, ale także kolejnych części trylogii, co ma zapewnić spójność świata. Na dowód zaprezentowali m.in. projekt jednej z ikon serii, czyli ścierwojada. W nowej wersji został on przedstawiony w groźniejszy, bardziej prehistoryczny sposób.
Główną inspiracją dla wizji artystycznej było malarstwo barokowe. Twórcy wzorowali się m.in. na pracach Caravaggia, Claude’a Lorraina czy Davida Teniersa, co ma znaleźć swoje odzwierciedlenie w wysokim kontraście oraz mniejszym nasyceniu barw warstwy wizualnej. Rozwiązanie to ma dodać grze dramatycznego, a nawet depresyjnego nastroju, który lepiej zobrazuje życie w kolonii karnej.

Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
Dla mnie motywy barokowe powinny wyjść na dobrze Gothicowi. Ci kolesie raczej wiedzą, co robią.
Crod4312 Legend

Czytam te komentarze i się śmieje pod nosem z ortodoksyjnych narzekaczy oryginału. Wychowałem się na pierwszych 3 częściach ale miałem nadzieję i całe szczęście się to sprawdziło, że Alkimia będzie chciała stworzyć coś trochę innego od oryginału. Coś ze świeżym spojrzeniem i trochę innym klimatem z zachowaniem nuty oryginału. Będzie coś innego w znanym nam uniwersum. A tutaj tylko płacz i płacz oraz ciągłe narzekanie xD
To be, tamto be, ścierwojad ujowy bo za mało 'kurczakowy', paleta barw ujowa bo w sumie sam nie wiem o co z nią chodzi. Wygląda fajnie. Jest mrocznie, ale jest i kolorowo. Kolonia karna nie musi oznaczać, ze wszędzie jest szaroburo. No ale to je GOL czyli forum wiecznych narzekaczy bo już dawno GOL przestał być forum graczy bo tutaj zostały same leśne dziadki wzdychające do gier sprzed 20 lat, a wszystko nowe beeeee.
Diabełzk Junior
Od półtorej roku się nie słyszy nic innego tylko jaki to Gothic będzie zaje**sty a jak narazie to cena starych gothicow poszła o 200% w górę gdyż kasy brakuje na ukończenie produkcji remake, filmiki z tego samego dema zamieszczane kilkakrotnie lekko ulepszone które mają zachęcić inwestorów, żadnej daty premiery, tylko i formacje wpierw że koniec 2024 roku premiera potem z braku kapitału nagle pojawił się koniec 2025 a w takim tempie będzie koniec 2026... Żenada i tyle
TheLastJedi Konsul
Mnie ciekawi system walki, czy zrobili taki jak w Risenie, czyli najlepszy jaki Pirania zrobiła, czy dalej to gówno co w teaserze tylko polakierowane. Jak to skopią to gierka leży ile by sił w oprawę nie wsadzili.
Venkt Pretorianin
Widac, ze nie mają kompletnie pojęcia na czym fenomen Gothika polegał. Ta gra nie była pretensjonalna, nie walczyła o uwagę, nie musiała niczego wzmacniac. A oni to zabili.