Ukazała się wersja 2.0 wielkiego moda Elden Ring Reforged, który gruntownie przebudowuje RPG-a studia FromSoftware. Aktualizacja dodała wreszcie pełny tryb multiplayer, rozgrywany na odrębnych serwerach.
Elden Ring ma już ponad trzy lata na karku, ale gra nadal cieszy się dużą popularnością. Dobrze widać to na Steamie, gdzie rekord aktywności w miniony weekend wyniósł ponad 33 tys. graczy bawiących się jednocześnie.
Na PC jednym z elementów pomagających utrzymać wysokie zainteresowanie produkcją są modyfikacje. Jedna z najważniejszych, Elden Ring Reforged (znana również jako ERR), doczekała się wreszcie wersji 2.0.
Elden Ring Reforged gruntownie przebudowuje grę i jej mapę, tak aby nastawiona była na spokojniejszą rozgrywkę i mocniej stawiała na eksplorację świata oraz odkrywanie jego sekretów. Usunięto wszystkie metody pozwalające na błyskawiczne rozwinięcie bohatera oraz zmieniono system rozwoju tak, aby zapewnić jak najwięcej skutecznych buildów. Modyfikacja rozbudowuje także system walki, wprowadza opcję kucia run oraz masę nowych elementów, takich jak bronie, bossów i zaklęcia.
Projekt rozwijany jest od kwietnia 2022 roku. Najnowsza wersja 2.0 jest kluczowym momentem w rozwoju tego projektu, gdyż dodaje wreszcie odrębną strukturę sieciową. Dzięki temu możemy bawić się tym modem w trybie multiplayer – na odrębnych serwerach postawionych przez autorów Elden Ring Reforged.
Moderzy zrealizowali multiplayer w stylu typowym dla gier FromSoftware. Mamy więc m.in. przyzywanie sojuszników oraz pozostawianie wiadomości dla innych graczy. Nie zabrakło także inwazji, ale mają one miejsce wyłącznie w lochach, a nie na świeżym powietrzu. W świecie gry pojawiła się także nowa lokacja, gdzie gracze mogą pojedynkować się ze sobą. Ponadto projekt jest w pełni kompatybilny z Seamless Co-op
Multiplayer to nie jedyna atrakcja wersji 2.0 moda. Autorzy przygotowali także nowy obszar podziemi (Serpentine Depths), który pozwala poznać pochodzenie Pretora Rykarda, dodano też opcje wykonywania wślizgów pozwalających unikać ataków oraz wprowadzono nowe zaklęcia, bronie i prochy duchów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.