Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lipca 2020, 12:02

autor: Karol Laska

Ghost of Tsushima – ukrywanie łuku, gracze proszą twórców o dodanie opcji

Część graczy Ghost of Tsushima narzeka na wizualną sprzeczność łuku z innymi częściami stroju głównego bohatera. W stronę twórców kierowane są prośby o możliwość ukrycia tejże broni w ustawieniach gry.

Ghost of Tsushima – ukrywanie łuku, gracze proszą twórców o dodanie opcji - ilustracja #1
Łuk działa, ale nie wygląda.

Od wczoraj na półkach sklepowych znaleźć można ostatni duży tytułu ekskluzywny na PlayStation 4. Mowa oczywiście o Ghost of Tsushima. Produkcja zbiera masę pozytywnych recenzji, nasza redakcja również wystawiła dziełu bardzo wysoką ocenę. Chwali się piękną stronę audiowizualną, rozbudowaną eksplorację, a także satysfakcjonujący system walki. Dzień po premierze najbardziej oberwało się elementowi dość niepozornemu. Gracze rzucili się na łuk.

Nie chodzi jednak o to, że został on źle zaprojektowany, problem kryje się na poziomie czysto estetycznym. Użytkownicy Reddita skarżą się na to, iż niektóre pancerze (szczególnie te z peleryną) fatalnie komponują się ze wspomnianym rodzajem broni. Sugerują proste rozwiązanie, a mianowicie dodanie w grze opcji ukrycia danego elementu wyposażenia. Jest to o tyle możliwe, że niektóre stroje z elementami ozdobnymi na plecach z reguły ignorują obecność łuku, aby gracz mógł docenić przywiązanie do szczegółów studia Sucker Punch. Zobaczcie sami, jak na przykładzie zestawu „Hero of Tsushima” elementy rynsztunku ze sobą kolidują.

Internautom udało się znaleźć tymczasowe rozwiązanie problemu, dopóki nie zajmą się nim sami deweloperzy. Wystarczy przy pomocy przycisku R2 i pada kierunkowego przełączyć się na tryb broni miotanej. Dzięki temu łuk nie będzie dłużej widoczny, dopóki ponownie go nie wyekwipujemy.

Znajdą się jednak osoby, które są wielkimi fanami broni długodystansowej. One także muszą zmagać się z pewnym wizualnym nieudogodnieniem polegającym na tym, że przy niektórych strojach wspomnianego oręża w ogóle nie widać. Doskonale ilustruje to poniższe wideo, które dla Was przygotowaliśmy:

Wspomniane uwagi na pewno nie zakryją całościowego obrazu gry, ale sprawdzą, czy Sucker Punch będzie gotowe na wprowadzenie szybkich aktualizacji zgodnych z prośbami klientów. Przypominamy, że w Ghost of Tsushima możecie już zagrać na swoich konsolach PS4.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej