Ghost of Tsushima: DLC Iki Island ze skalowaniem poziomu trudności

Twórcy Ghost of Tsushima ujawnili część nowości, które zaoferuje DLC Iki Island. Dodatek wprowadzi m.in. skalowanie poziomu trudności i niedostępne wcześniej umiejętności, w tym szarżę dla konia.

Hubert Śledziewski

Ghost of Tsushima: DLC Iki Island ze skalowaniem poziomu trudności.
Ghost of Tsushima: DLC Iki Island ze skalowaniem poziomu trudności.

Jason Connell i Patrick Downs, deweloperzy ze studia Sucker Punch, udzielili wywiadu serwisowi IGN, w którym wyjawili część nowości przygotowywanych z myślą o DLC Wyspa Iki do Ghost of Tsushima. Obok niedostępnych w „podstawce” umiejętności twórcy zdecydowali się wprowadzić w rozszerzeniu skalowanie poziomu trudności. Dzięki temu każdy gracz – niezależnie od tego, na jakim etapie przygody postanowi rozpocząć dodatek (najszybciej da się to zrobić na początku drugiego aktu gry, po dotarciu do regionu Toyotama) – będzie mógł liczyć na odpowiednie wyzwanie. Jak powiedział Jason Connell:

Nawet jeśli dotarliście już do końca podstawowej wersji gry, nie spodziewajcie się spacerku w DLC. Rozgrywka w dalszym ciągu pozostanie angażująca (…).

Co niektórzy z Was mogą poczuć zawód na wieść, że na wyspie Iki nie znajdziemy nowych broni ani nie nauczymy się nieznanych wcześniej postaw. Deweloperzy zapewnili jednak, że pojawią się dodatkowe umiejętności – część z nich posiądzie koń głównego bohatera. Rumak będzie mógł m.in. przywdziać zbroję i szarżować na wrogów. Jin też prawdopodobnie otrzyma nowe zdolności, ale twórcy uznali, że gracze powinni odkryć je sami, i nie zdradzili na ich temat nawet słowa.

Wyjawili za to, iż zrobili dobry użytek z funkcji PlayStation 5, w tym z dźwięku 3D, za sprawą którego ulepszono mechanikę przewodniego wiatru, służącą m.in. do odkrywania znajdziek. Ponadto przy okazji udostępnienia ostatniego trailera Ghost of Tsushima: Director’s Cut (w skład tej edycji będzie wchodził omawiany dodatek) dowiedzieliśmy się co nieco na temat samej wyspy Iki, określanej mianem „dzikiej i bezprawnej lokacji”. Mają pojawić się w niej nowe stronnictwa, nieobecni w „podstawce” wrogowie oraz zwierzęta do oswojenia (w tym małpy i koty). Rozmiar DLC Iki Island ma być natomiast porównywalny do jednego aktu „podstawki”.

Przypomnijmy, że Ghost of Tsushima: Director’s Cut ukaże się na PS4 i PS5 20 sierpnia. Wersje na obie konsole Sony będą się nieco różniły – szczegóły znajdziecie tutaj.

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

PlayStation
po premierze

Data wydania: 17 lipca 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.6

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl