Polskie studio 11 bit poinformowało, że prace nad projektem Frostpunk dobiegają już końca i gra powinna trafić na rynek w przyszłym miesiącu. Ujawnili także automatony, czyli napędzane parą maszyny, które wykorzystamy podczas zabawy.

Od wielu miesięcy było cicho o projekcie Frostpunk, czyli obiecującej strategii warszawskiego 11 bit studios. Teraz autorzy wreszcie przerwali milczenie i podzielili się nowymi informacjami. Przede wszystkim potwierdzili, że wydanie gry zaplanowano na koniec obecnego kwartału i na razie wszystko wskazuje, że uda im się dotrzymać tego terminu. W tym miesiącu ma się na dobre rozpocząć ofensywa marketingowa, więc powinniśmy otrzymać sporo nowych materiałów i konkretów.
Twórcy ujawnili także tzw. automatony, czyli napędzane parą olbrzymie maszyny, które wykorzystamy podczas rozgrywki. Będą one w stanie zastępować ludzi w ciężkiej pracy oraz ryzykownych zadaniach. Roboty mają być odporne na mróz i nie będą wymagały odpoczynku. Dzięki prowadzeniu badań naukowych odkryjemy różnorodne ulepszenia podzespołów, co pozwoli zwiększyć skuteczność automatonów.
Ponadto ludzie z 11 bit studios potwierdzili, że poza kampanią Frostpunk zaoferuje również inne tryby rozgrywki. Na razie nie są jednak gotowi zdradzić żadnych szczegółów.
Twórcy poinformowali również, że Frostpunk traktowany jest jako początek nowej marki. Deweloperzy włożyli masę pracy w opracowanie ciekawego świata i w przyszłości chcieliby, aby uniwersum to pojawiło się również w innych grach.
Przypomnijmy, że Frostpunk zmierza na razie wyłącznie na pecety. Sądząc po historii studia konwersje na inne platformy wydają się całkiem prawdopodobne, ale na razie autorzy poświęcają całą uwagę wydaniu PC.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.