Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2022, 14:50

autor: Michał "Maycuzai" Zegar

Final Fantasy XVI bez otwartego świata, ten element był największą wadą piętnastki

Naoki Yoshida, producent gry Final Fantasy XVI, zdradził, że nie uświadczymy w niej otwartego świata, a kilka niezależnych obszarów, które będziemy mogli eksplorować. Ujawnił też nieco informacji o starciach na olbrzymią skalę i towarzyszach sterowanych przez AI.

Gra Final Fantasy XVI ma ukazać się latem przyszłego roku na konsoli PS5 (a także najpewniej i na PC). W wywiadzie z serwisem IGN Naoki Yoshida – producent FF XVI – zdradził, jak będzie się prezentować złożona z sześciu królestw kraina Valisthea, którą przyjdzie nam zwiedzić w produkcji.

Aby stworzyć historię sprawiającą wrażenie, że obejmuje cały glob i jeszcze dalej, zdecydowaliśmy się uniknąć projektu otwartego świata.

Ten ograniczałby nas do jednej dużej przestrzeni, a wolimy skupić się na koncepcie gry opartym na kilku niezależnych obszarach, który może dać graczom lepsze poczucie prawdziwie „globalnej” skali.

Każde pokolenie ma własny czas

Yoshida stwierdził jednak, iż nie oznacza to, że twórcy FF XVI nie czerpią inspiracji z innych bestsellerowych gier RPG.

Z naszych badań wynika, że wielu młodych graczy nigdy nie grało w Final Fantasy lub nie jest zainteresowanych tą serią.

Aby stworzyć grę, która może przyciągnąć nie tylko naszych fanów, ale także nowe pokolenie, sami zagraliśmy w wiele gier. Więc tak, w FF XVI znajdziesz elementy inspirowane innymi niedawno wydanymi grami AAA z gatunku RPG z otwartym światem.

Warto wspomnieć, że Final Fantasy XV posiadało „typowy” projekt otwartego świata. Choć ten był niesamowicie urokliwy i składał się z wielu zapadających w pamięć lokacji, przez większość czasu oferował jednak mało ciekawe aktywności poboczne (co zostało wytknięte w naszej recenzji tytułu).

Wesoła kompania

Yoshida potwierdził, że w trakcie przygody głównemu bohaterowi będzie towarzyszyć „jeden lub więcej” kompanów, którzy mają wchodzić z nim w różnorakie interakcje i pomagać w walce.

Owi towarzysze mają być sterowani przez sztuczną inteligencję. Niewykluczone, że jednym z nich będzie pies o imieniu Torgal, którego możemy kojarzyć z pierwszego trailera FF XVI.

Final Fantasy XVI bez otwartego świata, ten element był największą wadą piętnastki - ilustracja #1
Źródło: YouTube.

Walka

Stanowisko dyrektora ds. walki w FF XVI piastuje Ryota Suzuki – designer Devil May Cry 5 i Dragon’s Dogma. Zespół odpowiedzialny za produkcje z serii Kingdom Hearts także pomaga przy projektowaniu walki w czasie rzeczywistym i starć z bossami.

Yoshida w wywiadzie dla IGN wypowiedział się, co odróżnia system walki Final Fantasy VII Remake: Intergrade od tego, który znajdzie się w FF XVI.

FF VII Remake nie istniałoby bez Final Fantasy VII z 1997 roku, a systemy z oryginału ostatecznie wpłynęły na to, czym stał się remake. FF XVI jest jednak zupełnie nową grą z zupełnie inną koncepcją.

Aby nadać serii nowy kierunek, zamiast opierać się na starych systemach walki, reżyser gry Hiroshi Takai i dyrektor ds. walki Ryota Suzuki skupili się na akcji w czasie rzeczywistym.

Eikony

Eikony to potężne byty, które naznaczają wybranych śmiertelników, dzięki którym mogą zostać przywołane do świata FF XVI (w zamian oferują swoim hostom niewyobrażalną moc). W niektórych nacjach Valisthei owi naznaczeni ludzie są traktowani niczym królowie, a w innych muszą przymusowo służyć w wojsku jako swoista żywa broń bądź są traktowani jak abominacje. Yoshida wypowiedział się i o tym aspekcie FF XVI.

Eikony pojawiają się w wielu różnych sytuacjach i iteracjach (…). Niektóre z nich staną przed Clive'em [protagonistą gry – dop. red.] jako zaciekli wrogowie, inne będą jego przyjaciółmi i przyjdą mu z pomocą.

Zdarzają się też sytuacje, w których gracz kontroluje Eikona w czasie rzeczywistym, walcząc z innymi Eikonami. Rodzaj bitwy i jej skala zmieniają się płynnie w czasie rzeczywistym w zależności od starcia... utrzymując maksymalne emocje przy jednoczesnym zachowaniu immersji.

Final Fantasy XVI bez otwartego świata, ten element był największą wadą piętnastki - ilustracja #2
Źródło: YouTube.

Więcej informacji jesienią

Yoshida poinformował, że na więcej informacji, w tym nowy zwiastun, będziemy musieli poczekać do jesieni. W wywiadzie dla IGN przyznał też, że głównym celem twórców przy projektowaniu FF XVI jest zachowanie uczucia „grania w film”, z którego słyną poprzednie odsłony serii.

  1. Final Fantasty XVI – strona oficjalna
E3 2021