Far Cry Primal zostanie wydane z zabezpieczeniami Denuvo, jak wynika ze wzoru umowy licencyjnej gry w serwisie Steam. Nie będzie to jedyna nadchodząca gra wykorzystująca to rozwiązanie, jako że znajdzie się ono także w pecetowych wydaniach Rise of the Tomb Raider oraz nowego Hitmana.
Na początku miesiąca wspominaliśmy o wypowiedzi BirdSister, w której przedstawicielka grupy crackerskiej 3DM informowała o problemach z łamaniem systemu szyfrującego Denuvo oraz przewidywała koniec piractwa w przeciągu dwóch lat. W kontekście dotychczasowej historii nielegalnego oprogramowania trudno traktować takie oświadczenia zupełnie poważnie, ale najwyraźniej sukcesy zabezpieczenia (niezłamanie go w Just Cause 3 oraz rekordowo długi czas ukazania się cracka Lords of the Fallen od premiery tytułu studia Deck13) zachęciły twórców do korzystania z Denuvo Anti-Tamper. Na karcie gry Far Cry Primal w serwisie Steam w dziale EULA można wyczytać, że „produkt jest chroniony za pomocą oprogramowania pozwalającego na zarządzanie prawami cyfrowymi (‘oprogramowanie DRM’) oraz technologii zabezpieczającej Denuvo Anti-Tamper”. W tym samym miejscu czytamy, że pliki Denuvo mogą pozostać na dysku nawet po odinstalowaniu samej gry.

Również pecetowe wydanie najnowszych przygód Lary Croft oraz kolejna odsłona serii Hitman mają wykorzystywać te zabezpieczenia. Świadczy o tym pojawienie się ilustracji z Rise of the Tomb Raider oraz Hitmana na stronie Codefusions (należącej do prezesa twórców Denuvo, Reinharda Blaukovitscha), a także wykorzystanie tej technologii we wspomnianym Just Cause 3 tego samego wydawcy, firmy Square Enix. Ponadto według niedawnych plotek to samo rozwiązanie ma zostać zaimplementowane do pecetowego Tom Clancy's The Division, choć trzeba zaznaczyć, że w dziale EULA na karcie tego tytułu na platformie Steam nie ma ani słowa o Denuvo. Niemniej nie można tego całkowicie wykluczyć, skoro mamy już potwierdzenie obecności tych zabezpieczeń w innej produkcji firmy Ubisoft (Far Cry Primal).
GRYOnline
Gracze
Steam
4

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).