Zastanawialiście się, co oznacza „niesłyszalna kłótnia” na początku gry? Pewien fan spieszy do nas z odpowiedzią.
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY DRAGON AGE: STRAŻ ZASŁONY
Minął tydzień od oficjalnej premiery Dragon Age: Straży Zasłony. Część graczy wciąż odkrywa nową odsłonę serii, niektórzy tworzą już nowe postacie, a jeszcze inni polują na easter eggi i ukryte smaczki od twórców (wierząc że jednym z nich jest „zapowiedź” kolejnej części). Wbrew pozorom, przez jakiś czas do grona tajemnic należała kłótnia między Varriciem a Solasem – aczkolwiek w tym przypadku na rozwiązanie nie musieliśmy zbyt długo czekać.
Fabuła Straży Zasłony rozpoczyna się z hukiem, pokazując jak Varric, Rook i zebrana ekipa starają się powstrzymać Solasa przed (jak wówczas myśleli) rozdarciem Zasłony. Walczący z demonami gracze są świadkami sporu między dwójką dawnych towarzyszy, której szczegółów niestety nie jest dane nam usłyszeć – większość dialogu została opisana jako „niesłyszalna kłótnia”.
Na szczęście nie ma nic, czego nie naprawiliby oddani fani. Jeden z użytkowników Reddita zdołał oczyścić rozmowę z niepotrzebnych dźwięków, dzięki czemu poznamy przynajmniej jej fragment.
Varric: Więc jak tym razem ma niby być lepiej? Wyjaśnisz mi?
Solas: Rozumiem twoje wahanie, ale muszę zrobić, co należy. Nawet jeśli nie potrafisz tego zrozumieć.
Varric: Nie twierdzę, że jesteś zły, ale gdybyś naprawdę wierzył w to, co robisz, dałbyś mi prostą odpowiedź.
Solas: Prędzej rzucałbyś we mnie oszczerstwami niż przyznał, że to moje brzemię.
Varric: Przestań, Wesołku. Kogo próbujesz tu przekonać? Mnie czy siebie?
Jak się okazuje, wygłuszony dialog nieszczególnie odbiega od tego, co kojarzymy z rzeczywistych cutscenek podczas misji. Dla komentujących jest to kolejna okazja do nieszkodliwego szydzenia z Solasa, który „wolał zaryzykować uwolnienie dwójki splugawionych bóstw niż porozmawiać o uczuciach”.
Jeszcze inni sądzą, że zachowanie elfa pasuje do jego wspomnień, które możemy poznać w ramach misji „Żal Straszliwego Wilka”. Solas zbyt często padł w przeszłości ofiarą cudzych wpływów, by ponownie dopuścić kogoś do zmiany jego decyzji.
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.