Czy czeka nas powtórka z rozrywki? Po przeżyciach sprzed trzech lat gracze spodziewają się najgorszego.
Cyberpunk 2077 to jedna z najgłośniejszych gier ostatnich miesięcy, a to wszystko dzięki udanemu serialowi anime oraz dodatkowi Phantom Liberty, który uczynił Night City tym, czego gracze chcieli w dniu właściwej premiery – ta zaś na zawsze pozostanie okryta złą sławą. Wielu wciąż pamięta o niespełnionych obietnicach, licznych bugach i zawodach rzucających cień na dobre strony najnowszej gry Redów.
Czy historia może się powtórzyć? Zdaniem społeczności fanów, szanse na to, że Cyberpunk Orion padnie ofiarą zbyt dużych oczekiwań są bardzo duże.
Temat został poruszony na redditowym forum przez użytkownika LocRotSca, który zauważył wzrost materiałów spekulujących na temat zawartości projektu Orion, będącego roboczą nazwą kontynuacji Cyberpunka 2077. Prace nad grą rozpoczęły się stosunkowo niedawno, stąd wszelkie „wieści” pozostają w sferze marzeń i teorii – co jednak nie zniechęca youtuberów do dalszych publikacji.
Zdaniem autora wpisu, treści tego typu mogą na dłuższą metę zaszkodzić Orionowi poprzez budowanie wygórowanych oczekiwań u przyszłych graczy. Przykładem jest widok z perspektywy trzeciej osoby – twórcy wyjątkowo często poruszają tę kwestię, korzystając przy tym z liczących sobie dekadę leaków do Cyberpunka 2077.
LotRotSca uzupełnia swoją myśl, dodając że CD Projekt RED także nie pozostaje bez winy. Sposób, w jakich deweloperzy ubierali w słowa niektóre wiadomości motywował dziennikarzy (lub influencerów) do przekręcania ich, co z kolei doprowadzało do znacznego zawyżenia oczekiwań, których Cyberpunk 2077 nie był w stanie spełnić.
[W wywiadzie z 2018 roku] Redzi wyjaśnili, że „pełen cykl dnia i nocy” nie odnosi się do wszystkich NPC-ów (...) a do 24-godzinnego cyklu dnia i nocy na mapie jak w Wiedźminie 3. Wywiad został błędnie przetłumaczony przez jednego fana, według którego każdy NPC „żyje pełnym cyklem dnia i nocy” – wszystkie strony z tego korzystały.
Więc tak, CDPR jest winny za swój znakomity marketing, ale jeszcze gorsze są strony przehajpujące każde słowo wypowiedziane przez deweloperów dla kliknięć. Taki mamy Internet.
- LotRotSca

Gracze z redditowej społeczności wspólnie zgadzają się, że to właśnie plotki wywołują nadmierną ekscytację – a ta prędzej czy później skończy się zawodem. Sprawa dotyczy nie tylko Oriona, ale także wszelkich aktualizacji do Cyberpunka 2077, które nie zawierały wszystkich możliwych elementów wspominanych na filmach.
Największe scamy w świecie gier zaczynają się od „plotek”. Tak, rozumiem że to ci się przyśniło. Tak, używając słowa „plotka” teoretycznie sprawiasz, że twoje słowa są prawdziwe. Nie, to nie poprawia sytuacji.
- Yorick257
Wciąż czekam na rzeczy, które miały Z PEWNOŚCIĄ znaleźć się w patchach 1.3, 1.5 i 2.0. Jeśli macie coś do powiedzenia to opublikujcie prawdziwy gameplay z tego.
- n7shepart
Nie wszyscy komentujący obwiniają youtuberów. Owszem, treści na temat informacji, które nie zostały potwierdzone pobudzają tłum – cytując jednak pewien komentarz, nic nie wymaże historii, jaką ma za sobą Cyberpunk 2077. Cytując użytkowników Reddita, pierwsze oficjalne zapowiedzi miały w sobie „wystarczająco dużo kłamstw” i nie potrzebowały do tego spekulacyjnych materiałów.
Cyberpunk Orion to projekt, o którym wciąż nie wiemy zbyt wiele. Chociaż treści prawiące o możliwych funkcjach mogą być kuszące, warto powstrzymać się od budowania oczekiwań wobec gry przynajmniej do momentu wyjścia pierwszych oficjalnych gameplayów.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.