EVE Online ma ponad 500 tysięcy subskrybentów
EVE Online, popularne kosmiczne MMO, ma ponad 500 tysięcy subskrybentów. Firma CCP przekazała tę informację na kilka miesięcy przed dziesiątymi urodzinami gry.
Szymon Liebert
Studio CCP Games ujawniło, że światowa społeczność gry EVE Online rozrosła się do ponad 500 tysięcy subskrybentów. Tak imponujący wynik udało się osiągnąć na kilka miesięcy przed okrągłym jubileuszem gry – 6 maja będzie ona obchodziła 10 urodziny. Hilmar Veigar Pétursson, szef dewelopera powiedział w rozmowie z inwestorami, którą streścił serwis Polygon, że rezultat udało się osiągnąć dzięki ciężkiej pracy. Pomogły także niedawne wydarzenia.
EVE Online nie ma może tylu subskrybentów co World of Warcraft, ale pamiętajmy, że jest niszową grą, której siłę budowano konsekwentnie przez lata. Zdaniem Péturssona, w dobrnięciu do 500 tysięcy abonamentów pomogła niedawna aktywność CCP, czyli przede wszystkim wypuszczenie dziesiątego dodatku Retribution. Rozszerzenie wyszło pod koniec 2012 roku i wprowadziło nowe statki, zmiany w interfejsie użytkownika oraz opcję wyznaczania nagród za głowy innych pilotów lub korporacji.
Zainteresowanie tytułem wzbudziła też Dust 514, czyli strzelanka pierwszoosobowa z PlayStation 3, która jest obecnie w fazie otwartej bety. Jak wiemy, Dust 514 dzieli świat i mechanikę z grą MMO z pecetów, co oznacza że oba tytuły przeplatają się na wiele sposobów. Nie bez znaczenia było to, że EVE Online w pewnym sensie pomogli promować sami gracze. Niedawno głośno o produkcji zrobiło się w związku z gigantyczną kosmiczną bitwą, w której wzięło udział przeszło 2 800 osób.
Mimo niemal 10 lat EVE Online na koncie deweloperzy z CCP nie zamierzają zwalniać tempa i mają trzyczęściowy plan na najbliższe tygodnie. Po pierwsze, wprowadzić niedawne wydarzenia – w tym wspomnianą bitwę – do kanonu fabularnego uniwersum. Drugim punktem programu są aktualizacje, które ułatwią wejście w świat EVE Online nowicjuszom. W przyszłym miesiącu na imprezie PAX East CCP przeprowadzi też duże wydarzenie dotyczące zarówno EVE Online, jak i Dust 514.
EVE Online to kosmiczna „piaskownica”, w której gracze przyjmują rolę pilotów przemierzających galaktyki i kreujących swoje kariery. W grze można zajmować się wieloma rzeczami: wydobywaniem surowców, handlem, wykonywaniem misji, budowaniem korporacji, czy po prostu walką. Cechą wyróżniającą EVE Online na tle innych tytułów MMO jest także to, że rozgrywka toczy się na jednym, wspólnym serwerze – wszyscy gracze funkcjonują więc w ramach jednego świata.

Gracze
Steam
- gry MMO
- CCP Games / Crowd Control Productions
- wyniki sprzedaży (gry)
- PC
- WWW
Komentarze czytelników
Haszon Senator
Bzdura, 500 tysiecy to jest kont, graczy najwyzej 70 tysiecy. Tam praktycznie nie ma osoby, ktora ma mniej niz 3 konta, a bywaja tacy ktorzy maja ich z 10 (wystarczy zajrzec na oficjalne forum, przyznaja sie do tego). Zresztą skoro rozgrywka nic nie kosztuje, to można ich mieć dowoli, bo dobrze wyskilowanym koncie na PLEXa to sie w kilka dni zarobi.
zanonimizowany23874 Legend
Tak, kazdy ma po 15 kont. Ja sam w tej chwili gram na 80ciu, wlasnie prowadze flote... Gooby plz, wiekszosc graczy ma po 1 koncie i siedzi w imperium (true story). To wlasnie wlascicieli multikont moze byc te 50-70k (z czego w wiekszosci sa to dwa konta, powyzej tego to już burżuazja).
Blackhawk Konsul
[8] Bzdurą jest to co ty gadasz, twoja sprawa, że nie wiesz co znaczy 500k subskrybentów.
zanonimizowany23874 Legend
Akurat jesli chodzi o okreslenia subskrybent a gracz to Haszon ma racje. Chodzilo mu zapewne o zywych graczy (tych z krwi i kosci) ktorych jest mniej niz subskrybentow (ale nie tak drastycznie malo jak to przedstawil).
Child of Pain Legend
[8]
Subskrybcja to subskrybcja dostaja kase, jeszcze lepiej dla nich, ze ludzie chca placic .W WoWa tez pewnie nikt nei gra, wszyscy na serwerach amerykanskich i europejskich to chinskie boty i gold farmerzy prawda?