EVE Online zaoszczędziło naukowcom 330 lat badań
Trzecia faza Project Discovery w EVE Online trwa w najlepsze. W ramach niej gracze wykonali tyle zadań opartych na danych naukowych, że zaoszczędzili profesjonalistom ponad 330 lat badań nad koronawirusem.

EVE Online może być znane przede wszystkim z ogromnych bitew i równie wielkich monumentów, ale to nie jedyny powód, dla którego ta świętująca 18. urodziny gra cieszy się wielką sławą. Tytuł zyskał też uznanie za sprawą Project Discovery, a konkretniej – trzeciej edycji tej inicjatywy. EVE Online zostało bowiem nominowane do 25. edycji nagród The Webby Awards w kategorii „służba publiczna, aktywizm i wpływ społeczny” za pomoc w walce z koronawirusem.
W jaki sposób zabawa w grze MMORPG wspiera naukowców w walce z COVID 19? Otóż w ramach Project Discovery gracze biorą udział w specjalnych minigrach opartych na danych naukowych i w ten sposób pomagają je analizować. Trzecia edycja (rozpoczęta w czerwcu 2020 roku) sprowadza się do obrysowywania grup komórek przedstawionych zgodnie z informacjami zebranymi za pomocą cytometrii przepływowej. Studio CCP Games początkowo udostępniło około 707 tysięcy takich zadań, a rozwiązanie ich przybliża naukowców do zrozumienia wpływu koronawirusa na system immunologiczny człowieka.
Oczywiście udostępnienie zadań to jedno, ale ostatecznie wszystko sprowadza się do ich wykonania. To jednak nie okazało się żadnym problemem. Serwis IGN donosi, że ponad 327 tys. graczy EVE Online wykonało liczbę zadań w ramach trzeciej fazy Project Discovery odpowiadającą więcej niż 330 latom badań naukowych. To znaczny postęp w porównaniu z i tak imponującym wynikiem z listopada 2020 roku, kiedy to wirtualni piloci zaoszczędzili profesjonalistom 36 lat pracy.

To nie jedyna tego typu inicjatywa. Gracze pomagają też naukowcom w ramach edukacyjnego Foldita, od ponad roku uwzględniającego zadania polegające na zneutralizowaniu „korony”, której wirus zawdzięcza swoją nazwę. Wielu internautów dołożyło się też do „największego superkomputera na Ziemi” w projekcie Folding@Home.
- Oficjalna strona gry EVE Online
- EVE Online – poradnik dla początkujących
- Nie tylko EVE Online – gry tak trudne, że gracze robią do nich instrukcje obsługi

Gracze
Steam
- ciekawostki growe
- nauka
- EVE (marka)
- CCP Games / Crowd Control Productions
- gry a rzeczywistość
- kosmiczne MMO
- koronawirus / COVID-19
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1124218 Generał
Wow moment pogubiłem się... Chyba jestem za głupi na tego posta
maciell Senator

Ja sam poswiecilem Projektowi Discovery troche czasu. No, ale sa osoby, ktore osiagnely najwiekszy lvl. To sa miesiace i tysiace godzin pracy. I to nie jest tak, ze osoba rozwiazujaca sobie poklika co chce i jej to zaliczy. Trzeba naprawde skupic sie na tych zadaniach i sumiennie je rozwiazywac. Inaczej taka incjatywa nie miala by sensu. CCP tez stanelo na wysokosci zadania bo zaproponowala warte zdobycia nagrody, ktore zachecaja do tej czynnosci. Nowemu graczowi bardziej pod wzgledem isk (waluta w grze) oplaca sie brac udzial w tym projekcie niz farmic w grze. Dla starych graczy dla ktorych isk nie jest juz zadna zacheta sa statki i przedmioty, stroje , ktore mozna zdobyc tylko w ten sposob. Co prawda idzie je tez zakupic na markecie sprzedawane przez innych graczy. No, ale satysfakcja jest wieksza z zdobycia samemu. No i sa osoby, ktre po prostu chca pomoc w walce z tym wirusem.
zanonimizowany1358724 Pretorianin
Trzecia edycja rozpoczęła się w przyszłości ?