WoW - Blizzard walczy z multikontami i automatyzacją rozgrywki

Studio Blizzard Entertainment wprowadziło kolejną zmianę w licencji EULA, która ma na celu walkę z praktyką multi-boxingu w grze MMORPG World of Warcraft.

Bartosz Świątek

WoW - Blizzard walczy z multikontami i automatyzacją rozgrywki.
WoW - Blizzard walczy z multikontami i automatyzacją rozgrywki.

W SKRÓCIE:

  1. studio Blizzard Entertainment zakazało poprzez zmianę licencji użytkownika stosowania w grze MMORPG World of Warcraft jakichkolwiek metod umożliwiających kopiowanie komend z klawiatury i tym samym pozwalających na granie na kilku kontach równocześnie (tzw. multi-boxing);
  2. jest to rozwinięcie poprzedniej zmiany EULA z listopada zeszłego roku;
  3. osoby łamiące ten zapis regulaminu ryzykują permanentny ban.

Deweloperzy ze studia Blizzard Entertainment poinformowali na oficjalnym forum gry World of Warcraft o kolejnej korekcie w licencji użytkownika (mowa o tzw. EULA, czyli End-User License Agreement). Zakazano korzystania ze wszystkich programów i sprzętu, który umożliwia kopiowanie komend z klawiatury i tym samym granie równocześnie na więcej niż jednym koncie (tzw. multi-boxing).

3 listopada 2020 roku opublikowaliśmy aktualizację naszych zasad dotyczących oprogramowania do transmisji komend, a wkrótce potem zaczęliśmy podejmować działania przeciwko kontom, które korzystały z oprogramowania firm trzecich do automatycznego dublowania naciśnięć klawiszy na wielu klientach gry. Stwierdziliśmy, że podobnie jak pełna automatyzacja gry, mirroring kont psuje wrażenia z rozgrywki dla większości graczy, którzy w danym momencie kontrolują tylko jedno konto.

Teraz dodatkowo zabronimy używania wszelkiego oprogramowania i mechanizmów sprzętowych do dublowania poleceń na wielu kontach World of Warcraft w tym samym czasie, lub do automatyzacji lub usprawnienia multi-boxingu w jakikolwiek sposób. Gracze, którym udowodniono naruszenie tej zasady, podlegają karom. Mogą one obejmować ostrzeżenia, zawieszenie konta, a w razie potrzeby trwałe zamknięcie konta (kont) gracza w World of Warcraft, ponieważ działania pozwalające skutecznie replikować i automatyzować rozgrywkę są sprzeczne z warunkami umowy licencyjnej użytkownika końcowego (EULA) firmy Blizzard.

Wzywamy wszystkich graczy do natychmiastowego zaprzestania korzystania z jakichkolwiek sposobów mirrorowania rozgrywki na wielu kontach WoW, w celu utrzymania nieprzerwanego dostępu do World of Warcraft – czytamy.

Warto odnotować, że pierwsze zmiany mające na celu walkę z multi-boxingiem zostały wprowadzone już wcześniej – w listopadzie zeszłego roku. Jednak wprowadzona wówczas poprawka dotyczyła wyłącznie określonej kategorii programów i nie obejmowała np. rozwiązań sprzętowych. Teraz one również będą zakazane.

Osoby, które będą korzystały z podobnych rzeczy narażają się na kary – ostrzeżenie, czasowe zawieszenie, a nawet permanentny ban konta.

  1. Shadowlands to niezły dodatek do World of Warcraft. Oto nasza recenzja
  2. World of Warcraft - recenzja gry
  3. World of Warcraft – strona oficjalna
World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Reżyser tłumaczy, dlaczego trzeba tyle czekać na Strażników Galaktyki Vol. 3

Następny
Reżyser tłumaczy, dlaczego trzeba tyle czekać na Strażników Galaktyki Vol. 3

EVE Online zaoszczędziło naukowcom 330 lat badań

Poprzedni
EVE Online zaoszczędziło naukowcom 330 lat badań

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl