Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2021, 14:45

Europejskie serwery New World wyłączane w środku dnia; gracze protestują

Amazon Games regularnie przeprowadza konserwację serwerów New World. Wielu graczy z Europy w środku dnia nie może wejść do gry, co prowadzi do irytacji. Niezadowoleni są również gracze z Australii.

W SKRÓCIE:
  1. Gracze New World z Europy narzekają na czas przeprowadzania konserwacji serwerów gry.
  2. Przerwa w działaniu europejskich serwerów trwała od wczesnego środowego popołudnia aż do wieczora.
  3. Gracze z Australii również narzekają; w ich rejonach przerwa techniczna przypada na godziny wieczorne, kiedy frekwencja jest największa.

New World od Amazon Games przebojem wdarło się na salony. Niestety gra nie ustrzegła się błędów, które gracze wytykają regularnie od premiery. Na forach internetowych robi się głośno o kolejnej niedogodności, która uderza zwłaszcza w osoby grające na europejskich serwerach.

Chodzi o przerwy techniczne w działaniu serwerów, konieczne do przeprowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych. Wydaje się, że Amazon Games wybrało dość kłopotliwy termin dla europejskich graczy – środowe, wczesne popołudnia (dla krajów Starego Kontynentu). Swoje niezadowolenie gracze wyrażają zarówno na oficjalnym forum gry, jak i na Reddicie:

Planowana konserwacja europejskich serwerów nie powinna odbywać się w środku dnia.

To się dzieje za każdym razem – wygląda na to, że w środę od godz. 13:00 Amazon Games planuje zrobić downtime [przerwę – dop. red.] dla Europy, podczas gdy dla regionu Ameryki Północnej jest to 3:00 rano.

Przy okazji bety mówili, że tak będzie tylko podczas testów, a po premierze będą to robić o 3:00 w przypadku każdego regionu, tak jak to robi Blizzard/Riot i wszystkie inne duże firmy.

To niepojęte, że zdecydowali się wypiąć na większą bazę graczy (EU) i pracować w środku nocy (bo mieszkają w Stanach), zamiast zrobić to pod koniec dnia pracy lub, nie daj Boże, mieć różne przestoje dla różnych regionów na całym świecie, jak każde duże studio.

EDIT: Wiele osób mówi: „to będzie primetime [czas największej aktywności na serwerach – dop. red.] dla kogoś”. Chłopaki, istnieje koncepcja, w której firma nie wyłącza całej sieci, ale rozdziela łatkę na regiony i robi ją w innym czasie w każdym z nich (start nie był globalny, dlaczego konserwacja jest globalna?).

EDIT2: I oczywiście zgodnie z przewidywaniami przerwa została przedłużona do EU primetime’u, rzeczywiście mój komentarz dobrze się zestarzał.

– redditowicz Physics_Total o pracach nad serwerami.

Wczoraj zdenerwowanie graczy było tym bardziej zrozumiałe, że prace konserwacyjne przeciągnęły się aż do wieczora, a w przypadku niektórych serwerów trwały nawet dziewięć (!) godzin.

https://twitter.com/playnewworld/status/1448304446677544965

Na kiepską sytuację narzekają również gracze z australijskich serwerów; w ich przypadku prace przeprowadzane są w środku tzw. „primetime’u”.

Kiepsko jest mieszkać w Australii [graczom New World – dop. red]. U nas konserwacja serwerów wypada w szczytowym momencie, o godz. 21:00.

– redditowicz Nanobach.

A w Queensland zamykają o 20:00, co równa się godzinie 18:00 dla zachodniej Australii. Okropny timing.

– redditowicz WolfeCreation.

Obecny stan rzeczy z pewnością nie jest optymalny, bo ciężko cieszyć się grą, która nie jest dostępna przez znaczną część dnia. Dla niektórych czas przeznaczany na konserwację serwerów jest jedynym momentem w ciągu doby, kiedy mogą pozwolić sobie na doświadczanie swojej ulubionej produkcji. Rozwiązanie wydaje się być podane na talerzu – różne godziny prac technicznych dla poszczególnych stref czasowych. Czy Amazon posłucha głosu społeczności? Czas pokaże.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej