Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2012, 21:16

autor: Adrian Werner

Electronic Arts zainwestowało w Star Wars: The Old Republic pół miliarda dolarów?

Serwis finansowy Market Watch opublikował interesujący artykuł o prezesie firmy Electronic Arts. Najciekawszym jego fragmentem była analiza, według której wydawca zainwestował w Star Wars: The Old Republic prawe pół miliarda dolarów.

Na będącym własnością gazety Wall Street Journal serwisie finansowym Market Watch ukazał się artykuł o Johnie Riccitiello, czyli obecnym prezesie firmy Electronic Arts. Dzięki temu dowiedzieliśmy się więcej na temat obecnej kondycji wydawcy i jego planów na przyszłość.

Electronic Arts zainwestowało w Star Wars: The Old Republic pół miliarda dolarów? - ilustracja #1

John Riccitiello

Najciekawszą częścią artykułu była jedna analiza Douga Creutza z firmy inwestycyjnej Cowen & Co. Według niego, Electronic Arts wpompowało w produkcję i reklamę Star Wars: The Old Republic prawie 500 mln dolarów. Oczywiście nie mamy co liczyć na oficjalne potwierdzenie tej sumy, ale jej rozmiar i tak robi olbrzymie wrażenie.

Według najnowszych prognoz w marcu firma zamknie rok rozliczeniowy z ponad 4 miliardami dolarów przychodu, co stanowić będzie wzrost o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Co jednak znacznie ważniejsze, prognozy wskazują, że zyski zwiększą się o 32%. Dobra kondycja wydawcy przyniosła w 2011 roku wzrost wartości jego akcji o 25%.

Electronic Arts zainwestowało w Star Wars: The Old Republic pół miliarda dolarów? - ilustracja #2

Star Wars: The Old Republic

John Riccitiello kładzie duży nacisk na zaadaptowanie Electronic Arts do zmian, jakie w ostatnich kilku latach zaszły na rynku elektronicznej rozrywki. W tym celu zmniejszono liczbę produkowanych gier i postawiono na wyższą jakość poszczególnych produkcji. W 2007 roku EA wypuściło ponad 60 tytułów, podczas gdy w obecnym roku rozliczeniowym jedynie 22.

Jednocześnie wydawca zaczął znacznie więcej inwestować w tworzenie dodatków DLC oraz gry sieciowe, mobilne i społecznościowe. Na skutek wdrożenia tej strategii zwolniono około dwa tysiące osób i nie odnowiono umów licencyjnych na małe dochodowe marki, takie Nascar czy James Bond. Warto też dodać, że w ostatnim czasie firmie udało się znacząco rozbudować ofertę gier w serwisie Facebook. W rezultacie, w minionym roku jedyną firmą, która zarobiła na tym rynku więcej niż Electronic Arts była Zynga.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic