„Early Access jest jak piekarnik”. Brendan Greene odpowiada na krytykę survivalowej gry z otwartym światem i zapowiada 3 DLC

Brendan Greene ma w planach trzy DLC do Prologue: Go Wayback! i chce, aby gra była rozwijana tak, jak miało to miejsce przy najstarszych tytułach we wczesnym dostępie.

Adrian Werner

Komentarze
„Early Access jest jak piekarnik”. Brendan Greene odpowiada na krytykę survivalowej gry z otwartym światem i zapowiada 3 DLC, źródło grafiki: PlayerUnknown Productions.
„Early Access jest jak piekarnik”. Brendan Greene odpowiada na krytykę survivalowej gry z otwartym światem i zapowiada 3 DLC Źródło: PlayerUnknown Productions.

20 listopada we wczesnym dostępie zadebiutowało Prologue: Go Wayback!, czyli przeznaczona do samotnej zabawy survivalowa gra FPP, którą zaprojektował Brendan Greene, czyli ojciec PUBG: Battlegrounds.

Produkcja została przyjęta chłodno – dzień po premierze tylko 60% recenzji na Steamie było pozytywnych. Przez te dwa tygodnie, jakie minęły od debiutu w EA, odbiór projektu jednak się trochę poprawił (głównie dzięki szybkim aktualizacjom) i obecnie 71% recenzji chwali ten tytuł, ale i tak od twórcy tego kalibru gracze oczekiwali więcej. Zabrał on teraz głos, odnosząc się do tych kwestii, jak również przedstawił plany rozwoju gry.

Dzikiej fauny nie będzie, bo twórca woli rozwijać wirtualny świat

Brendan Greene nie ma na razie w planach dodania dzikiej zwierzyny do gry, gdyż w pierwszej kolejności woli rozwijać generowaną mapę świata.

  1. To jedna z tych rzeczy, o które gracze proszą najbardziej, ale jej wprowadzenie byłoby bardzo skomplikowane, zwłaszcza że przy okazji konieczne byłoby także dodanie systemu walki, pozwalającego nam bronić się przed agresywną fauną.
  2. Nie znaczy to, że w przyszłości się to nie stanie. Po prostu na tej fazie rozwoju twórcy wolą się skoncentrować na ulepszaniu wirtualnego świata i uważają, że sama ciężka pogoda jest obecnie wystarczająco dużym wyzwaniem, aby zapewnić graczom emocje.
  3. Rozważane jest za to dodanie sekcji podziemnych, choć na to najpewniej poczekamy do któregoś z DLC (w planach są trzy). Jedno z tych rozszerzeń może wprowadzić również multiplayer, ale tutaj również nic nie jest jeszcze przesądzone.

Early Access jak za dawnych lat

Jak widać, wizja przyszłości gry jest mocno płynna i autorzy unikają konkretnych deklaracji.

  1. To celowe, bo Brendan Greene chce użyć wczesnego dostępu w sposób, jaki był popularny, gdy ta opcja startowała na Steamie. Konkretnie chodzi mu o to, aby sugestie i opinie graczy faktycznie wpływały na kierunek rozwoju gry.
  2. To właśnie dlatego projekt zadebiutował ze skromną zwartością – twórcy chcieli uzyskać pierwsze opinie, zanim zajmą się rozbudową projektu.
  3. Pierwsze efekty już widać, bo od debiutu w Early Access deweloperzy wprowadzili dwa dodatkowe tryby – casualowy oraz hardkorowy (mocno podkręcający survivalowe aspekty), bo o to prosili użytkownicy.

Jak to skomentował Greene:

Chcę tworzyć gry wspólnie ze społecznością, a nie tylko dla niej, ponieważ tak właśnie zacząłem swoją przygodę z grami – od modowania. Wczesny dostęp jest jak piekarnik i gra musi w nim trochę postać. Wiele większych produkcji wykorzystuje go raczej jako rodzaj otwartej wersji beta. Dodają gotową grę, która wymaga jedynie drobnych poprawek balansu i tym podobnych rzeczy, a nie prawdziwą wersję beta czy nawet alfa. Ale my staramy się wykorzystać wczesny dostęp tak, jak powinien być wykorzystywany.

Prologue: Go Wayback! ukazało się wyłącznie na PC i nie oferuje polskiej wersji językowej. Produkcja ma spędzić w Early Accessie około roku.

  1. Prologue: Go Wayback! na Steamie
Prologue: Go Wayback!

Prologue: Go Wayback!

PC
Data wydania: 20 listopada 2025 Wczesny dostęp
Prologue: Go Wayback! - Encyklopedia Gier
6.9

Steam

Oceń

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Amazon popełnił bluźnierstwo przeciw fanom anime. Firma musiała po cichu wycofać się z nowinki po przytłaczającej krytyce

Poprzedni
Amazon popełnił bluźnierstwo przeciw fanom anime. Firma musiała po cichu wycofać się z nowinki po przytłaczającej krytyce

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl