Dying Light na nowym gameplayu
Polska firma Techland zaprezentowała nowy gameplay z gry Dying Light. Można na nim zobaczyć rozgrywkę zarówno w czasie dnia, jak i w nocy.
Kamil Zwijacz
Podczas imprezy Eurogamer Expo firma Techland zaprezentowała swój nowy projekt Dying Light. Oprócz tego Tymon Smektała, producent gry, udzielił wywiadu przedstawicielowi serwisu Eurogamer, dzięki czemu poznaliśmy garść kolejnych informacji na temat tego tytułu.
Akcja powyższego nagrania rozpoczyna się od 10:16 min. Początek rozgrywki prezentuje zmagania w trakcie dnia. Gracz przemieszcza się po budynkach, zakłada pułapki i porusza się wśród okupujących całą okolicę zombie. Podejście do zabawy zmienia się diametralnie po zapadnięciu zmroku. Przeciwnicy stają się wtedy agresywniejsi, szybsi i właściwie jedyną linią obrony jest skradanie się, ucieczka oraz wykorzystywanie wcześniej porozstawianych „niespodzianek”.
Smektała stwierdził, że Dying Light to coś zupełnie innego, niż Dead Island. Przy wcześniejszych produkcjach Techland dopiero uczył się tworzyć gry z otwartym światem i siłą rzeczy popełnił sporo błędów. Teraz ekipa jest większa, posiada niezbędne doświadczenie, więc można liczyć na znacznie lepsze efekty.
Poza tym Dead Island było znacznie wolniejsze pod względem rozgrywki. W nowym tytule poruszamy się podobnie jak w Mirror's Edge, rozgrywka jest bardziej urozmaicona (cykl dnia i nocy z odmiennym podejściem do zabawy), deweloper dysponuje nową wersją silnika, a całość jest bardziej dojrzała i poważna.
Na końcowe efekty pracy wrocławskiej ekipy poczekamy do przyszłego roku, kiedy to na konsolach Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox One i komputerach PC pojawi się pełna wersja gry. Przy okazji zachęcam do zapoznania się z naszą zapowiedzią, przygotowana przez Heda, który w czerwcu miał okazję spędzić z Dying Light kilkadziesiąt minut.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Mortalking Senator

W przypadku wideo z gry Evil Within też tak film ciął więc to wina nagrania, a co do samej gry to widać że to jest krok na przód względem Dead Island. Życzę aby ta gra odniosła taki sam sukces co DI.
Murabura Generał
@Dym14
dokladnie. nie dosc ze w niektorych miejscach zombie czy zwlaszcza upierdliwi zainfekowani spawnowali sie bez konca wychodzac np przez dach budynku to jeszcze oddalajac sie na x metrow i wracajac wszyscy przeciwnicy pojawiali sie na nowo :| i nie usprawiedliwia tego rozwoj postaci i loot bo mozna bylo zmniejszac liczbe wrogow przy ponownej wizycie i rozmieszczac ich bardziej losowo.
co do samego Dying Light to po prostu rozbudowane DI z troche innym tlem fabularnym (jak np transformacje zombie). wyglada na bardziej dopracowane ale ten parkour to lekkie przegiecie, zwlaszcza skakanie po glowach przeciwnikow.
prowadzacego prezentacje nie dalo sie sluchac przez ten akcent...
JaspeR90k Generał

Dead Island 2 pod inną nazwą które wyjdzie z pod skrzydeł innego wydawcy? Kolejna gra Techlandu oparta na tym samym schemacie. Ciekawe ile tak naprawdę będzie w niej survival horroru. Oby tylko twórcy przywiązali znacznie większą wagę do warstwy fabularnej bo pod tym względem ich produkcje z zombi w rolach głównych do tej pory nie prezentowały zbyt ciekawego poziomu w tym aspekcie.
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

DL to kopia DI, ale CODGhost juz nie jest kopia CODMWx/BOx... Jakies podwojne standardy? Rownie dobrze mozna powiedziec ze Dead Island jest kopia Dead Rising bo zalozenia podobne plus inna perspektywa i mniej japonskiego "taktycznego" grania. Jak strzelamy do arabow w COD, MOH, BF to jakos nikt nie zarzuca ze znow to samo... Tym bardziej w latach 90 jakos malo kto narzekal ze Doom, Wolf3D, Blood, DN3d, Redneck Rampage wygladaja bardzo podobnie
Dziwie sie ze nikt nie wspomnial o multiplayerze aka coopie - bedzie on dla 4 osob gdzie kazdy moze pojsc w swoja strone albo walczyc w ramie w ramie. Ja czekam, podobnie jak na druga gierke w czasach sredniowiecznych, tam tez bedzie coop jak pamietam wiec plus maja ogromy, bo lubie Skyrima ale samemu mi sie nie chce go zwiedzac... Po co w takiej ogromnej grze AI jako kompan? Zywy czlowiek by sie lepiej sprawdzil... Tak samow F3/NV
Marder Senator

Koktajl Mrozacy Mozg ----- No tak tylko co to za coop jak każdy idzie w swoją stronę ? Nie lubię takich rozwiązań w grach. W Diablo 3 to samo. Gra niby ze sobą 4 ludzi, ale każdy leci na pałę w inną stronę i sobie pyka do momentu aż go przycisną to wtedy szuka pomocy, ale reszta jest już za daleko aby pomóc.