Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2021, 23:02

Dying Light 2 z brutalną walką i „wyczuwalnym fizycznie” parkourem; zobacz nowy gameplay trailer

Targi gamescom 2021 przyniosły trzeci epizod Dying 2 Know – serii streamów, w których deweloperzy z Techlandu opowiadają o Dying Light 2. Tym razem na warsztat wzięto system walki, bronie oraz parkour.

Zgodnie z planem odbył się dziś trzeci stream z serii Dying 2 Know, w której deweloperzy z polskiej firmy Techland przybliżają fanom kolejne elementy nadchodzącego Dying Light 2. Wyemitowany dziś o godzinie 20:00 epizod poprowadził główny projektant gry, Tymon Smektała. Jego gośćmi byli starsi programiści Kacper Kowalczuk i Adam Michałowski, odpowiadający za animacje Matt Courtois, zajmujący się tworzeniem broni Marek Musiał i Szymon Strauss oraz Michał Dudziak, jeden z projektantów. Jak się więc pewnie domyślacie, rozmowy dotyczyły głównie systemu walki, broni oraz parkouru. Pełny zapis streamu (z polskimi napisami) znajdziecie poniżej – dla osób zainteresowanych samym „mięskiem” dodam, że w 8:39 zaprezentowano nowy gameplay trailer.

Twórcy pochwalili się, że cały system parkouru i związane z nim animacje zostały stworzone od zera, a nie przeniesione z „jedynki” i nieco ulepszone. Każdy ruch postaci ma być niemal „wyczuwalny fizycznie”, a elementy miejskiej zabudowy, które z początku wydadzą nam się przeszkodami, z czasem mamy zacząć wykorzystywać, by poruszać się efektywniej i efektowniej – także w trakcie starć. Aby jak najlepiej oddać animacje postaci, skorzystano z usług profesjonalnych kaskaderów.

Walka ma być równie intuicyjna – wrogowie będą reagować na nasze ciosy stopniowo, inaczej w zależności od broni, z której korzystamy, a każde kolejne uderzenie wywoła u nich inne zachowanie. Zarówno ożywieńcom, jak i ludziom da się odcinać kończyny, ogłuszać ich, przewracać itd. Deweloperzy zapewniają wręcz, że Dying Light 2 sprawdzi kreatywność graczy pod kątem brutalnego i krwawego wykańczania przeciwników. W tym celu wykorzystamy ponad 200 unikatowych broni – jako inspiracje do stworzenia niektórych z nich posłużyły narzędzia rolnicze, budowlane czy wojskowe… a także przedmioty lądujące na wysypiskach śmieci.

Rynsztunek przyjdzie nam najpierw znaleźć w świecie gry, a następnie ulepszać. To, czym będziemy dysponować, zależeć będzie od frakcji, z którą się sprzymierzymy. W czasie streamu wspomniano o dwóch ugrupowaniach – przemieszczających się głównie po dachach i unikających walki ocaleńcach oraz o stróżach prawa, którzy mają twardo trzymać się gruntu i zapewnić nam dostęp do bogatego arsenału ciężkiego sprzętu, w tym materiałów wybuchowych.

Przypomnijmy, że Dying Light 2 ukaże się 7 grudnia na PC, PS4, PS5, XONE i XSX|S. Niedawno mieliśmy okazję zobaczyć, jak prezentuje się ray tracing w grze – materiał znajdziecie tutaj. Poprzednie epizody cyklu Dying 2 Know obejrzycie natomiast tutaj i tutaj.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej