Dying Light 2 z brutalną walką i „wyczuwalnym fizycznie” parkourem; zobacz nowy gameplay trailer

Targi gamescom 2021 przyniosły trzeci epizod Dying 2 Know – serii streamów, w których deweloperzy z Techlandu opowiadają o Dying Light 2. Tym razem na warsztat wzięto system walki, bronie oraz parkour.

Hubert Śledziewski

Dying Light 2 z brutalną walką i „wyczuwalnym fizycznie” parkourem; zobacz nowy gameplay trailer.
Dying Light 2 z brutalną walką i „wyczuwalnym fizycznie” parkourem; zobacz nowy gameplay trailer.

Zgodnie z planem odbył się dziś trzeci stream z serii Dying 2 Know, w której deweloperzy z polskiej firmy Techland przybliżają fanom kolejne elementy nadchodzącego Dying Light 2. Wyemitowany dziś o godzinie 20:00 epizod poprowadził główny projektant gry, Tymon Smektała. Jego gośćmi byli starsi programiści Kacper Kowalczuk i Adam Michałowski, odpowiadający za animacje Matt Courtois, zajmujący się tworzeniem broni Marek Musiał i Szymon Strauss oraz Michał Dudziak, jeden z projektantów. Jak się więc pewnie domyślacie, rozmowy dotyczyły głównie systemu walki, broni oraz parkouru. Pełny zapis streamu (z polskimi napisami) znajdziecie poniżej – dla osób zainteresowanych samym „mięskiem” dodam, że w 8:39 zaprezentowano nowy gameplay trailer.

Twórcy pochwalili się, że cały system parkouru i związane z nim animacje zostały stworzone od zera, a nie przeniesione z „jedynki” i nieco ulepszone. Każdy ruch postaci ma być niemal „wyczuwalny fizycznie”, a elementy miejskiej zabudowy, które z początku wydadzą nam się przeszkodami, z czasem mamy zacząć wykorzystywać, by poruszać się efektywniej i efektowniej – także w trakcie starć. Aby jak najlepiej oddać animacje postaci, skorzystano z usług profesjonalnych kaskaderów.

Walka ma być równie intuicyjna – wrogowie będą reagować na nasze ciosy stopniowo, inaczej w zależności od broni, z której korzystamy, a każde kolejne uderzenie wywoła u nich inne zachowanie. Zarówno ożywieńcom, jak i ludziom da się odcinać kończyny, ogłuszać ich, przewracać itd. Deweloperzy zapewniają wręcz, że Dying Light 2 sprawdzi kreatywność graczy pod kątem brutalnego i krwawego wykańczania przeciwników. W tym celu wykorzystamy ponad 200 unikatowych broni – jako inspiracje do stworzenia niektórych z nich posłużyły narzędzia rolnicze, budowlane czy wojskowe… a także przedmioty lądujące na wysypiskach śmieci.

Rynsztunek przyjdzie nam najpierw znaleźć w świecie gry, a następnie ulepszać. To, czym będziemy dysponować, zależeć będzie od frakcji, z którą się sprzymierzymy. W czasie streamu wspomniano o dwóch ugrupowaniach – przemieszczających się głównie po dachach i unikających walki ocaleńcach oraz o stróżach prawa, którzy mają twardo trzymać się gruntu i zapewnić nam dostęp do bogatego arsenału ciężkiego sprzętu, w tym materiałów wybuchowych.

Przypomnijmy, że Dying Light 2 ukaże się 7 grudnia na PC, PS4, PS5, XONE i XSX|S. Niedawno mieliśmy okazję zobaczyć, jak prezentuje się ray tracing w grze – materiał znajdziecie tutaj. Poprzednie epizody cyklu Dying 2 Know obejrzycie natomiast tutaj i tutaj.

Dying Light 2

Dying Light 2

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 4 lutego 2022

Informacje o Grze
7.3

GRYOnline

7.6

Gracze

7.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

54

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-08-27
10:11

toyminator Senator

Wczoraj był pokaz Indii .I jeszcze jakiś.Relacje będą później czy co?
A co do tej gry.Wszystko cudnie wygląda,ale pewnie takie nie będzie. Podczas biegania ,nie będzie to takie płynne.Będziemy pewno wpadać na byle co,na zwiastunach przelatują koło zombie, a w grze, pewno będą nas łapać,bo tak to działało w jedynce, i było mega irytujące ,jak truposz się teleportował kawałek, bo zadziałał skrypt :/ Walka z ludźmi wygląda spoko,a w rzeczywistości ,dziady będą blokować lepiej, atakować lepiej, i na pewno nie będzie to takie płynne. Ale i tak czekam.Może kupię wersję specjalną, tak jak jedynkę z skarpetkami i kominem ;D

Komentarz: toyminator
2021-08-27
10:25

Kelebglin Pretorianin

nie wiem jak wy, ale ja widzę downgrade. Jeżeli nie mają nic do ukrycia to niech pokażą gameplay, a nie te śmieszne wstawki :D

Komentarz: Kelebglin
2021-08-27
12:17

Wilu436 Junior

SOON

Śmieszne słowa o mentalności Polakowi i game devu, zobacz jaka mentalność wylewa sie tutaj w komentarzach. Każdy post to narzekanie na coś.

Komentarz: Wilu436
2021-08-27
14:28

kęsik Legend

kęsik
👍

Wygląda jak naturalne rozwinięcie jedynki. Wygląda dobrze. Parkour i walka wyglądają lepiej niż dobrze.

Komentarz: kęsik
2021-08-27
15:03

KUBA1550 Generał

KUBA1550
😃

Skoro ma nie być broni palnej mogli by wprowadzić łuk. Bardziej realna broń niż lina z hakiem i spadochron.

Komentarz: KUBA1550

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl