Ubisoft zwolnił 9 osób. Ma to związek z dużymi zmianami u wydawcy Assassin's Creed
Nowy oddział Ubisoftu najwyraźniej nabiera kształtów, aczkolwiek na razie wymusiło to decyzje strukturalne – i kolejne (choć nieduże) zwolnienia.

Ubisoft ogłosił kolejne zwolnienia – nieduże, ale powiązane z nową strategią francuskiego wydawcy.
W ostatnich latach słyszeliśmy o gigantycznych zwolnieniach, w ramach których pracę straciło już kilkadziesiąt tysięcy deweloperów. W porównaniu z tym redukcja głównie zespołu wydawniczego, ale też produkcyjnego, o 9 osób brzmi jak drobiazg, choć oczywiście nie dla poszkodowanych pracowników. Niemniej to kolejny „wkład” Ubisoftu w i tak już wielkie zwolnienia.
Tym razem „redukcja etatów” to efekt współpracy z Tencentem, a ściślej: powołania nowej spółki odpowiedzialnej za kluczowe marki Ubisoftu. Jak wytłumaczono w oświadczeniu dla serwisu Game Developer, w celu zapewnienia „gładkiego i sprawnego startu” nowego podmiotu firma podjęła „strukturalne decyzje”. Te poskutkowały przeniesieniem części pracowników do „innych marek oraz projektów Ubisoftu” – oraz skasowaniem 9 stanowisk.
Przypomnijmy: według informacji z marca celem nowego oddziału Ubisoftu ma być zapewienie, że gry single player francuskiego wydawcy pozostaną ponadczasowe (czy też „evergreenami”). Ostatnie miesiące spędzono na planowaniu i konsultacjach, ale wygląda na to, że spółka wreszcie rozpoczęła wdrażanie tego projektu w życie.