Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2022, 15:15

Twórcy „kaszubskiego” RPG chwalą się kreatorem postaci; zajawka gameplayu

Po ciepłym przyjęciu, z jakim spotkała się zapowiedź polskiej gry Dungeons of the Amber Griffin, osadzonej na fantastycznych Kaszubach, jej twórcy poszli za ciosem i zaprezentowali kreator postaci, a także zajawkę gameplayu.

Nasze rodzime studio Frozengem bez dwóch zdań kuje żelazo, póki gorące. Po raczej pozytywnych reakcjach na pierwszy zwiastun gry RPG Dungeons of the Amber Griffin, która ma zabrać nas na fantastyczne Kaszuby, twórcy zaprezentowali dwa kolejne materiały. Wczoraj do sieci trafił filmik prezentujący kreator postaci, a dziś – wideo demonstrujące podstawy gameplayu.

W pierwszym z nich (powyżej) można przyjrzeć się bliżej wszystkim dziewięciu zaplanowanym klasom postaci – polecam poczytać ich opisy – czyli rycerzowi (ricerz), barbarzyńcy (barch), łotrowi (dulas), myśliwemu (jachtôrz), druidowi (guslin), kapłanowi (żérca), magowi (maga), magowi bojowemu (kutin) oraz wolnemu chłopu (leman). Tworząc własnego herosa, określimy jego (lub jej) płeć i pochodzenie, a także przypiszemy dwa punkty umiejętności do jednego z czterech atrybutów, które będą decydowały o sprawności postaci w walce (siła, zręczność, kondycja, inteligencja).

W drugim filmiku (poniżej) zaprezentowano zaś pokrótce podstawy systemu walki. Widowiskowość starcia raczej nie wgniata w fotel, ale nie ma co skazywać gry na porażkę po zobaczeniu tak krótkiego fragmentu gameplayu – zresztą w tego typu dungeon crawlerach prezentacja pojedynków ma drugorzędne znaczenie.

Dla przypomnienia dodam, że premierę Dungeons of the Amber Griffin wstępnie zaplanowano na 2023 rok. 3 października, tj. podczas jesiennego Festiwalu Steam Next, powinna zaś zostać udostępniona wersja demo gry.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej