Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lipca 2022, 21:14

Polacy tworzą klasyczne RPG na fantastycznych Kaszubach; wygląda smakowicie

Mieliśmy słowiańskie RPG, teraz pora na Kaszuby w wersji fantasy, do których zabierze nas polskie Dungeons of the Amber Griffin.

Sukces polskich gier (nie tylko Wiedźmina) ośmielił wielu rodaków do tworzenia własnych, nierzadko intrygujących projektów. Do takich można zaliczyć Dungeons of the Amber Griffin, skądinąd typowe RPG typu dungeon crawler w klimatach fantastycznych… Kaszub?

Studio Frozengem czerpię inspirację z klasycznych reprezentantów gatunku z lat 90. XX wieku. Zbieramy więc drużynę czworga poszukiwaczy przygód spośród dziewięciu klas postaci, takich jak wojôrz (wojownik), dulas (łotr), żérca (kapłan) i kutin (mag). Następnie wyruszamy do lochów, by zmierzyć się z potworami i zdobyć cenne skarby. Zwycięstwa pozwolą nam rozwinąć zdolności bohaterów, w tym pasywne.

Dodajmy do tego ogromną liczbę przedmiotów (ponad pięćset w planowanej wersji demo), magię, postacie niezależne i w zasadzie mamy prawie typowy dungeon crawler. „Prawie”, bo całość mocno przyprawiono kaszubskim sosem.

Twórcy projektują świat w oparciu o wierzenia Pomorzan przy wsparciu Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. Efekty zobaczymy po potworach opracowanych „na podstawie prawdziwych wierzeń”, w lokacjach wzorowanych na autentycznych miejscach oraz – jak można zobaczyć już po powyższych nazwach klas – po obecności języka kaszubskiego. Z pomorskich wierzeń zaczerpnięto też historię tytułowego gryfa, który to miał ukryć ogromną bryłę bursztynu gdzieś na Kaszubach.

Bestie w lochach gryfa mają być inspirowane kaszubskimi podaniami. Źródło: oficjalna strona gry Dungeons of the Amber Griffin.

Warto napomknąć, że muzykę do gry komponuje Przemysław Ziółkowski, za wykonanie zaś odpowiada zespół Percival Schuttenbach, który możecie kojarzyć m.in. jako współtwórców ścieżki dźwiękowej do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Debiut Dungeons of the Amber Griffin na Steamie zaplanowano na przyszły rok. Wcześniej, w trakcie jesiennego Festiwalu Steam Next, powinniśmy otrzymać wersję demo (tj. 3 października). Natomiast w listopadzie twórcy chcą rozpocząć kampanię na Kickstarterze, by zdobyć dodatkowe środki na produkcję gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej