W kanadyjskim studio Tuque Games powstaje gra Dungeons & Dragons: Dark Alliance. Do współpracy nad tytułem został zaproszony R. A. Salvatore – bardzo ważna postać dla świata Forgotten Realms.
Dynamiczne RPG Dungeons & Dragons: Dark Alliance powstaje w studiu Tuque Games. Gra opowiadać ma m.in. losy drowa Drizzta Do’Urdena i koncentrować się na efektownych walkach z przeciwnikami. Wcześniej jej premiera była zapowiadana na koniec roku 2020, ale została przeniesiona. Być może już w tym roku chwycimy za miecz (lub inną broń, także dystansową) i wspólnie z Towarzyszami Hali stawimy czoła siłom zła. Stanie się to także dzięki pisarzowi Robertowi Anthonemu Salvatore’owi, który współpracuje ze studiem podczas tworzenia gry.
To właśnie jemu uniwersum D&D zawdzięcza praktycznie cały regał związanych z nim utworów literackich, a także postać Drizzta Do’Urdena, który będzie głównym bohaterem gry. Można by wręcz rzec, że Salvatore miał spory wpływ na system D&D, rozwijając go fabularnie przez ponad 30 lat. Pisarz ten jest autorem też m.in. sagi DemonWars, a fani Gwiezdnych Wojen mogą jego nazwisko kojarzyć z książki Vector Prime, pierwszego tytułu literackiego osadzonego w realiach The New Jedi Order (nie jest to jedyne dzieło Roberta, w którym pojawiają się świetlne miecze). Jego powieści 22-krotnie zostały uznane za bestsellery przez New York Times.

Salvatore pomagał także w tworzeniu gier, warto wymienić tutaj chociażby Forgotten Realms: Demon Stone, gdzie był autorem fabuły, lub Icewind Dale: Heart of Winter. Zapewne mało osób wie, że jego dziełem były odpowiedzi botów w Quake 3: Arena, choć to raczej taka ciekawostka, niezwiązana z D&D.
Sam fakt, że autor kilkudziesięciu książek opisujących losy głównej postaci w grze uczestniczy w pracach nad nią, powinien być gwarantem zainteresowania fanów świata Zapomnianych Krain. Studio Tuque Games jak dotąd dało się poznać dzięki grze Livelock. Choć jest ona całkiem udanym tytułem, stanowi „tylko” izometryczną strzelankę. Czy deweloper dobrze wykorzysta mocne atuty, które są w jego zasięgu – dopracowane uniwersum i współpracę związanego z nim utalentowanego pisarza? Czas zyskany dzięki odroczeniu premiery powinien pomóc lepiej dopracować grę, która zmierza na komputery PC, a także konsole.
GRYOnline
Gracze
Steam
29

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.