Dlaczego miliarderzy technologiczni, tacy jak Mark Zuckerberg, noszą w kółko te same ubrania? Nie chodzi o estetykę, ale o produktywność
Mark Zuckerberg upodobał sobie niebieskie jeansy i szare podkoszulki, Jensen Huang z kolei lubi swoją skórzaną kurtkę. Miliarderzy z branży technologicznej często ubierają się tak samo, co da się całkiem racjonalnie wytłumaczyć.

Na pewno wielu z Was zauważyło, że popularni miliarderzy technologiczni często noszą podobne ubrania. Założyciel Apple Steve Jobs, znany był ze swojego czarnego golfu i niebieskich dżinsów. Jensen Huang, szef Nvidii, z kolei często pokazuje się publicznie w czarnej skórzanej kurtce, która stała się już niemal kultowa. Okazuje się, że to nie jest przypadek, a takie zjawisko ma swoje konkretne wyjaśnienie.
Codziennie ten sam ubiór
Mark Zuckerberg zwykł ubierać się w niebieskie dżinsy oraz jasnoniebieski lub szary t-shirt. Takie zjawisko może wpisywać się w tendencję podobną do opisanych wcześniej przypadków znanych osób. Niektórzy specyficzne zwyczaje ubierania praktykowane przez miliarderów określają mianem rodzaju munduru noszonego na co dzień. Pozornie nie jest to przypadek, Mark Zuckerberg powiedział kiedyś:
Czuję, że nie wykonuję swojej pracy, jeśli poświęcam energię na rzeczy, które są głupie lub trywialne w moim życiu – Mark Zuckerberg.
Może niezbyt dokładnie, ale to zdanie tłumaczy, dlaczego bogate osoby, stojące na czele wielkich firm technologicznych, mogą chcieć ubierać się monotonnie mimo, że mają pieniądze na najbardziej wyszukane kreacje. Duże znaczenie w tym przypadku ma ich tryb życia i tzw. obciążenie decyzyjne. Takie osoby jak Mark Zuckerberg czy Jensen Huang, codziennie są zmuszeni podejmować bardzo wiele decyzji. Czasami są to trywialne rzeczy, a czasami kluczowe momenty zwrotne w życiu firmy.

Dlatego mogą być skłonni ograniczać dzienną ilość wyborów, usuwając z tej listy bardziej trywialne rzeczy. Do nich może należeć na przykład ubiór. Obranie tego stałego, codziennego schematu ubierania się, to już jedna decyzja mniej. Takie kroki są dla osób decyzyjnych kluczem dla zwiększenia ich codziennej efektywności. Słynny strój Steve’a Jobsa zaprojektował japoński projektant Issey Miyake. Założyciel Apple posiadał sporą liczbę takich samych strojów, gotowych do ubrania. Wybór ubrania to zwykle jednak bardziej przypadkowa decyzja lub wynikająca z osobistych preferencji miliardera.