Divinity Original Sin 2 - twórcy gry rozpoczynają pracę nad nowym projektem
Belgijski deweloper Larian Studios ogłosił rozpoczęcie prac nad kolejną grą. Będzie to ponownie tytuł z gatunku RPG, a jego kodowa nazwa to „Project Gustav”.
Mateusz Cholewa

We wrześniu Swen Vincke, założyciel Larian Studios, zapowiedział, że po wydaniu konsolowej wersji Divinity: Original Sin 2 studio zajmie się kolejnym tytułem. Jak się okazało, na pierwsze informacje nie trzeba było długo czekać. W przygotowanym przez serwis Gameumentary godzinnym filmie o powstaniu studia oraz o tym, jak wyglądały prace nad drugą częścią Divinity: Original Sin, możemy usłyszeć:
„Na miesiąc przed ukończeniem Divinity: Original Sin 2 usiedliśmy w pokoju hotelowym i zaczęliśmy myśleć o następnej produkcji […] To będzie mieszanka, którą wszyscy bardzo dobrze znamy: nie zabraknie rozbudowanej narracji, będzie podobny system gry i multiplayer, ale też pojawią się nowe rozwiązania i pomysły.”
Największym wyzwaniem stojącym przed studiem wydaje się być przeskoczenie poziomu, na jaki wspięło się, tworząc DOS2. W końcu, jak napisał w swojej recenzji Hubert Sosnowski: “[…] to najlepsze RPG od czasu zamknięcia Troiki i Black Isle. To nie tylko godny reprezentant nostalgicznego nurtu, ale też wielkie, pieczołowicie wyrzeźbione dzieło, które spokojnie może stanąć obok Baldur’s Gate II, Fallouta 2 czy Arcanum.” Twórcy są świadomi tego wyzwania i jak powiedział Swen Wincke:
Prawdopodobnie najbardziej stresujące jest teraz to, że musimy zrobić coś lepszego niż Divinity: Original Sin 2. Skąd mamy pewność, że nie stracimy tego, co było dobre, i skąd wiemy, że te same pomysły, które graczom już raz się spodobały, użyte ponownie mogą nie wpasować się [w nową grę – dop. red.]? To największa pułapka, w którą najczęściej wpadają sequele. Ale dla nas to prawdziwa frajda – dlatego właśnie robi się gry, co nie? Tworzysz nowe rozwiązania i badasz nowe sposoby na rozwój rozgrywki.

Więcej szczegółów na temat Project Gustav zostanie zapewne ujawnionych w momencie, gdy prace będą na bardziej zaawansowanym poziomie. Divinity: Original Sin 2 wydano na PC 14 września 2017 roku, a pod koniec sierpnia tego roku gra doczekała się premiery na konsolach PS4 i Xbox One. Produkcja dostępna jest w polskiej kinowej wersji językowej.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Larian Studios
- gry RPG
- teasery (gry)
- Project Gustav
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany1272953 Pretorianin
Przeskok jakościowy pomiędzy Original Sin 1 i 2 był ogromny, w dwójce zaliczyłem już 100% achievementów i właśnie zabieram się za dokończenie jedynki.
Nic tylko czekać na coś nowego, Larian to moje ulubione studio od czasu premiery Divine Divinity w 2002.
Pan Dzikus Generał
Chciałbym, żeby dogadali się z Bethesdą i zrobili Fallouta w stylu dwóch pierwszych i jedynie słusznych Falloutów.
stard1ck Legionista
Fajnie jakby zrobili coś w stylu Jagged Alliance z pełną destrukcją otoczenia jak w Silent Stormie :D
zanonimizowany768165 Legend
Przerabiali swój gatunek w różnych perspektywach i ujęciach... prócz pierwszoosobowego RPGa.
Zagrałbym w takiego od Lariana.
Bethesda rządzi na tym polu niestety, FROM Soft. skupił się na Soulsach (TPP) a inne firmy nie są zainteresowane.
Avipunk Konsul
" Prawdopodobnie najbardziej stresujące jest teraz to, że musimy zrobić coś lepszego niż Divinity: Original Sin 2. Skąd mamy pewność, że nie stracimy tego, co było dobre, i skąd wiemy, że te same pomysły, które graczom już raz się spodobały, użyte ponownie mogą nie wpasować się..."
Larian to studio, które jako jedno z niewielu jest naprawdę szczere w tym co robi. Może trochę przesadzają z tą skromnością, ale nigdy nie zdarzyło im się ściemniać i zawsze mówią co robią i czego się obawiają, a co im się naprawdę podoba, lub nie podoba. Wyobraźcie sobie takie EA, które wypowiada takie słowa :D Not possible! Dlatego Larian dorobił się ogromnej i oddanej rzeszy fanów (i pewnie dorobi się ich jeszcze więcej). Po prostu ludzie lubią takie szczere i przyjacielskie wręcz podejście do fanów i do tego co sami robią. Dodatkowo każda ich gra, którą wypuścili, była przynajmniej dobra. Nawet gdyby ich nowy tytuł był gorszy od D:OS 2, to jestem pewien, że nie będzie to zawód.