Divinity Original Sin 2 - twórcy gry rozpoczynają pracę nad nowym projektem

Belgijski deweloper Larian Studios ogłosił rozpoczęcie prac nad kolejną grą. Będzie to ponownie tytuł z gatunku RPG, a jego kodowa nazwa to „Project Gustav”.

Mateusz Cholewa

Divinity Original Sin 2 - twórcy gry rozpoczynają pracę nad nowym projektem - ilustracja #1

We wrześniu Swen Vincke, założyciel Larian Studios, zapowiedział, że po wydaniu konsolowej wersji Divinity: Original Sin 2 studio zajmie się kolejnym tytułem. Jak się okazało, na pierwsze informacje nie trzeba było długo czekać. W przygotowanym przez serwis Gameumentary godzinnym filmie o powstaniu studia oraz o tym, jak wyglądały prace nad drugą częścią Divinity: Original Sin, możemy usłyszeć:

„Na miesiąc przed ukończeniem Divinity: Original Sin 2 usiedliśmy w pokoju hotelowym i zaczęliśmy myśleć o następnej produkcji […] To będzie mieszanka, którą wszyscy bardzo dobrze znamy: nie zabraknie rozbudowanej narracji, będzie podobny system gry i multiplayer, ale też pojawią się nowe rozwiązania i pomysły.”

Największym wyzwaniem stojącym przed studiem wydaje się być przeskoczenie poziomu, na jaki wspięło się, tworząc DOS2. W końcu, jak napisał w swojej recenzji Hubert Sosnowski: “[…] to najlepsze RPG od czasu zamknięcia Troiki i Black Isle. To nie tylko godny reprezentant nostalgicznego nurtu, ale też wielkie, pieczołowicie wyrzeźbione dzieło, które spokojnie może stanąć obok Baldur’s Gate II, Fallouta 2 czy Arcanum.” Twórcy są świadomi tego wyzwania i jak powiedział Swen Wincke:

Prawdopodobnie najbardziej stresujące jest teraz to, że musimy zrobić coś lepszego niż Divinity: Original Sin 2. Skąd mamy pewność, że nie stracimy tego, co było dobre, i skąd wiemy, że te same pomysły, które graczom już raz się spodobały, użyte ponownie mogą nie wpasować się [w nową grę – dop. red.]? To największa pułapka, w którą najczęściej wpadają sequele. Ale dla nas to prawdziwa frajda – dlatego właśnie robi się gry, co nie? Tworzysz nowe rozwiązania i badasz nowe sposoby na rozwój rozgrywki.

Swen Vincke już się cieszy, myśląc o kolejnej grze. - Divinity Original Sin 2 - twórcy gry rozpoczynają pracę nad nowym projektem - wiadomość - 2018-10-04
Swen Vincke już się cieszy, myśląc o kolejnej grze.

Więcej szczegółów na temat Project Gustav zostanie zapewne ujawnionych w momencie, gdy prace będą na bardziej zaawansowanym poziomie. Divinity: Original Sin 2 wydano na PC 14 września 2017 roku, a pod koniec sierpnia tego roku gra doczekała się premiery na konsolach PS4 i Xbox One. Produkcja dostępna jest w polskiej kinowej wersji językowej.

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

28

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2018-10-04
15:32

zanonimizowany1272953 Pretorianin

Przeskok jakościowy pomiędzy Original Sin 1 i 2 był ogromny, w dwójce zaliczyłem już 100% achievementów i właśnie zabieram się za dokończenie jedynki.
Nic tylko czekać na coś nowego, Larian to moje ulubione studio od czasu premiery Divine Divinity w 2002.

Komentarz: zanonimizowany1272953
2018-10-04
16:40

Pan Dzikus Generał

Pan Dzikus

Chciałbym, żeby dogadali się z Bethesdą i zrobili Fallouta w stylu dwóch pierwszych i jedynie słusznych Falloutów.

Komentarz: Pan Dzikus
2018-10-04
18:19

stard1ck Legionista

😜

Fajnie jakby zrobili coś w stylu Jagged Alliance z pełną destrukcją otoczenia jak w Silent Stormie :D

Komentarz: stard1ck
2018-10-04
19:08

zanonimizowany768165 Legend

Przerabiali swój gatunek w różnych perspektywach i ujęciach... prócz pierwszoosobowego RPGa.
Zagrałbym w takiego od Lariana.
Bethesda rządzi na tym polu niestety, FROM Soft. skupił się na Soulsach (TPP) a inne firmy nie są zainteresowane.

Komentarz: zanonimizowany768165
2018-10-04
20:51

Avipunk Konsul

Avipunk

" Prawdopodobnie najbardziej stresujące jest teraz to, że musimy zrobić coś lepszego niż Divinity: Original Sin 2. Skąd mamy pewność, że nie stracimy tego, co było dobre, i skąd wiemy, że te same pomysły, które graczom już raz się spodobały, użyte ponownie mogą nie wpasować się..."
Larian to studio, które jako jedno z niewielu jest naprawdę szczere w tym co robi. Może trochę przesadzają z tą skromnością, ale nigdy nie zdarzyło im się ściemniać i zawsze mówią co robią i czego się obawiają, a co im się naprawdę podoba, lub nie podoba. Wyobraźcie sobie takie EA, które wypowiada takie słowa :D Not possible! Dlatego Larian dorobił się ogromnej i oddanej rzeszy fanów (i pewnie dorobi się ich jeszcze więcej). Po prostu ludzie lubią takie szczere i przyjacielskie wręcz podejście do fanów i do tego co sami robią. Dodatkowo każda ich gra, którą wypuścili, była przynajmniej dobra. Nawet gdyby ich nowy tytuł był gorszy od D:OS 2, to jestem pewien, że nie będzie to zawód.

Komentarz: Avipunk

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl