Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 listopada 2021, 18:05

Disco Elysium otrzyma polską wersję językową

Rodzimi gracze wreszcie zagrają w Disco Elysium w polskiej wersji językowej. W zamian będą musieli poczekać dłużej na wydanie pudełkowe na konsolach.

Długo musieliśmy czekać na tę informację, ale stało się. Firma Koch Media potwierdziła, że Disco Elysium doczeka się kinowej polskiej wersji językowej. Patch dodający rodzimą lokalizację trafi do gry 9 grudnia.

Polscy gracze od dawna domagali się spolszczenia dzieła studia ZA/UM. Nie bez powodu, bo Disco Elysium to produkcja pełna dialogów i innych tekstów, i to bynajmniej nie napisanych najprostszym językiem. O sporym zainteresowaniu tłumaczeniem w naszym kraju niech świadczy fakt, że w zeszłym roku polski zajął trzecie miejsce w ankiecie dotyczącej kolejnych lokalizacji (za tureckim oraz arabskim). Jak podaje firma Koch Media w informacji prasowej, na polskie tłumaczenie Disco Elysium oddano 25 tysięcy głosów.

Jak na ironię potwierdzenie przekładu to także złe wieści dla części graczy. Wydawca zdecydował się bowiem na wypuszczenie rodzimej wersji językowej jednocześnie z premierą pudełkowego Disco Elysium: The Final Cut na konsolach, które tym samym zaliczyło opóźnienie. Jeszcze we wrześniu zapowiadano debiut tego wydania na 9 listopada, a więc mówimy o miesięcznej obsuwie.

Zawartość pudełkowego wydania Disco Elysium – The Final Cut. Źródło: Koch Media Poland.

W pudełku znajdziemy – oprócz Disco Elysium z polskim tłumaczeniem na płycie Blu-ray – także niewielki plakat oraz kod pozwalający na pobranie 190-stronicowego cyfrowego artbooka. The Final Cut ma kosztować 179,99 złotego na wszystkich konsolach (tj. PS4 i XOne; na PS5 i XSX/S gra będzie dostępna dzięki darmowej aktualizacji). W planach jest też wydanie na Nintendo Switcha, ale na to poczekamy do 2022 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej