Digital Foundry o Trybie turbo na PlayStation 4 Pro - pozytywne wyniki testów

Serwis Digital Foundry przetestował funkcję trybu przyśpieszonego PlayStation 4 Pro, mającą zadebiutować w aktualizacji 4.50 dla konsoli PlayStation 4. Z analizy zespołu wynika, że Boost Mode zauważalnie zwiększa wydajność w wielu produkcjach, aczkolwiek korzyści nie są identyczne we wszystkich tytułach.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Tydzień temu firma Sony potwierdziła Boost Mode, tym samym rzucając nowe światło na konsolę PlayStation 4 Pro. Dotąd bowiem z dobrodziejstw odświeżonej wersji czwartej generacji japońskich platform miały korzystać głównie nowe produkcje, plus dość nielicznie tytuły, które otrzymały stosowną łatkę. Tymczasem wraz z aktualizacją 4.50 (mającą zadebiutować w bliżej nieokreślonej przyszłości) praktycznie każda produkcja będzie mogła liczyć na wykorzystanie dodatkowych możliwości urządzenia, a tym samym na poprawienie wydajności. Przynajmniej w teorii, a jak to wygląda w praktyce? Tą kwestią zajęli się specjaliści z serwisu Digital Foundry, którzy przetestowali nową funkcję w ramach trwających beta-testów. Zacznijmy od złych wieści – Tryb przyśpieszony nie ma żadnego wpływu na produkcje z odgórnie ustawionym limitem wyświetlanych klatek na sekundę, jeśli tytuł był w stanie utrzymać ustaloną wartość. Ponadto opcja nie daje dostępu do dodatkowej jednostki obliczeniowej GPU, a jedynie zwiększa taktowanie zegara o 14%. W efekcie produkcje intensywnie wykorzystujące procesor graficzny mogą liczyć jedynie na dokładnie taką poprawę wydajności.

Tryb turbo trudno nazwać rewolucją, ale bez wątpienia zwiększa wydajność w grach. - Digital Foundry o Trybie turbo na PlayStation 4 Pro - pozytywne wyniki testów - wiadomość - 2017-02-10
Tryb turbo trudno nazwać rewolucją, ale bez wątpienia zwiększa wydajność w grach.

Nie ma jednak wątpliwości, że Tryb turbo daje wymierne korzyści, czasem niewielkie, ale zauważalne. Dotyczy to zwłaszcza gier, które dotychczas miały problemy w związku z niewystarczającą mocą CPU. Widać to choćby w przypadku Assassin’s Creed: Unity, które znacznie lepiej radzi sobie z utrzymaniem stabilnych 30 klatek na sekundę (choć trochę brakuje do perfekcji). Jeszcze większą poprawę odnotowano w  Battlefield 1, Project CARSMirror’s Edge: Catalyst, nawet na mapach dla 64 graczy w przypadku strzelanki studia DICE oraz przy dużej liczbie kierowców kontrolowanych przez SI i wymagających efektach pogodowych w dziele studia Slightly Mad. Ta ostatnia produkcja działała nawet do 38% wydajniej, niż na starszej wersji PlayStation 4. Również mniejsze produkcje w stylu Mighty No. 9 oraz Shantae: Half-Genie Hero działały wyraźniej lepiej, z nieznacznymi lub wręcz nieobecnymi spadkami wydajności, o czym możecie się przekonać na filmiku widocznym poniżej.

Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
18
19
24
25
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2017-02-11
01:19

zanonimizowany1204668 Chorąży

😃

Miałem rację jak to działa!!! (tak w 75% XD)

Komentarz: zanonimizowany1204668
2017-02-10
22:40

zanonimizowany1173954 Senator

Aż tak źle jest czy tylko przesadzacie. Jak kupię to chce grać w miarę komfortowo. Rewelacji nie będzie ale zzeby to nie mulilo.

Komentarz: zanonimizowany1173954
2017-02-10
22:36

dj_sasek Legend

dj_sasek

No właśnie ciekawa teraz teoria powstaje. Czy skoro zaczną teraz w domyśle robić gry na PS4 Pro to czy zwykłe PS4 na tym nie straci? Może powstać przewidywany przed premierą PS4 Pro czarny scenariusz w którym komfortowo będzie można grać tylko na tej lepszej konsoli a standardowa będzie olewana.

Komentarz: dj_sasek
2017-02-10
21:00

kaszanka9 Legend

kaszanka9

Przecież to ty opowiadasz bajki, wszelkie testy na necie potwierdzają, że pro jest najgłośniejsze, ale to niby tu masz rację, ok.

Komentarz: kaszanka9
2017-02-10
20:47

zanonimizowany146624 Legend

No faktycznie. Gra z roku 2014 przy suszarce, ale za to wreszcie stabilne 30 klatek. Nice :)

Komentarz: zanonimizowany146624

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl