Lotnictwo w BF6 wreszcie przestanie być tarczą strzelniczą dla BWP. Twórcy pracują nad naprawieniem absolutnej celności ich pocisków rakietowych.
Bojowe wozy piechoty w Battlefield 6 mogą zostać nieco „znerfione”. Studio DICE zapowiada ważną poprawkę jako składnik kolejnego patcha. Prośby graczy zostały wysłuchane, koszmar pilotów się skończy i latające maszyny nie będą już strącane po kilku sekundach od startu.
Jak istotny jest to problem ukazuje poniższe nagranie wideo. Pociski przeciwlotnicze z namierzaniem, w które może być wyposażony BWP mają w 100% perfekcyjną celność. Gdy tylko namierzą cel, trafiają zawsze i nie przeszkadzają im środki zaradcze, jak chociażby wystrzeliwane flary. Gracze od pewnego czasu zauważają ten problem, słusznie uważając to za niedopracowanie.
Bug istnieje od premiery. Gdy emocje i zachwyty nad Battlefieldem 6 opadły, gracze zaczęli zauważać błędy. To jeden z najpoważniejszych, związanych z samą grywalnością, dlatego jest często komentowany. Jest na tyle popularnym tematem na grupach, że skłonił twórców do podjęcia działań.
Tymczasowo wyłączyliśmy pociski kierowane (MR Missile) dla bojowego wozu piechoty, ponieważ pracujemy nad usunięciem niespójności związanych z środkami zaradczymi tego pojazdu. Zmiana ta jest już aktywna i będzie obowiązywać od następnego meczu. Planujemy rozwiązać ten problem w aktualizacji, która pojawi się w przyszłym tygodniu.
– David Sirland, główny producent DICE
EA DICE tymczasowo wyłączyło naprowadzane pociski w bojowych wozach piechoty, ponieważ po wykryciu błędu gra zrobiła się nieco frustrująca dla lotnictwa. W tym czasie pracuje nad patchem, który naprawi te niedogodności. Jakie może być jego działanie, trudno powiedzieć. Wielu graczy postuluje całkowite wyłączenie namierzania pocisków rakietowych BWP w przypadku samolotów i helikopterów.

W rzeczywistości BWP raczej nie są dobrymi pojazdami do zwalczania lotnictwa. Pociski BGM-71 TOW w wozie M2 przystosowano do likwidowania naziemnych sił pancernych. Nie namierzają się automatycznie, a robi to operator utrzymując cel w celowniku. Komunikacja zaś odbywa się przewodowo (TOW – Tube-launched Optically tracked, Wire-guided).
Oczywiście trudno oczekiwać od BF6 takiego realizmu, lecz pewne podstawy powinny zostać zachowane. To co daje frajdę w takich grach, to militarne zabawki, które powinny choć sprawiać wrażenie odpowiednio profesjonalnego zachowania. Miejmy nadzieję, że ten błąd zostanie szybko i odpowiednio zaadresowany przez EA DICE.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.