Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2025, 14:30

autor: Adrian Werner

DICE ujawnia prawdziwą inspirację dla Battlefield 6. „Gdy szukasz doskonałości, tam ją znajdziesz”

Twórcy Battlefielda 6 zdradzili, jaka gra była dla nich jedną z głównych inspiracji. To kultowa odsłona strzelankowej serii.

Źródło fot. EA
i

Oficjalna zapowiedź Battlefield 6 spotkała się z ciepłym odbiorem. Wiele wskazuje na to, że po rozczarowującym BF2042 seria wróci na właściwe tory.

Patrząc po materiałach wideo oczywistym jest, że autorzy pragną wrócić do złotej ery BF3 i BF4, ale okazuje się, że mocno inspirowali się także wybornym Battlefield: Bad Company 2. W wywiadzie z serwisem PCGamer Jeremy Chubs ze studia DICE, który pełni przy BF6 funkcję głównego producenta trybu multiplayer, stwierdził:

Kiedy szukasz doskonałości w naszych starszych dokonaniach, Bad Company 2 jest miejscem, w którym ją znajdziesz. Ta gra w szczególności zapewniała niesamowity poziom destrukcji, pozwalając zarówno na wysadzenie pojedynczej ściany, zburzenie części struktury lub całych budynków.

Wiemy, że tego brakowało w naszej ostatniej grze i naprawdę chcieliśmy do tego wrócić.

To cieszy, bo Battlefield: Bad Company 2 pozostaje w opinii wielu graczy jedną z najlepszych odsłon serii. Fanów mocno więc zasmuciło wycofanie tej gry ze sprzedaży w kwietniu 2023 roku. Osiem miesięcy później zamknięto również serwery. Gracze nie złożyli jednak broni i opracowali własną, alternatywną infrastrukturę sieciową w ramach modyfikacji Project Rome, która pozwala na kontynuowanie zabawy w multiplayerze.

Battlefield 6 zmierza na PC oraz konsole PS5 i XSX/S. Premiera gry zaplanowana jest na 10 października. W tym miesiącu zorganizowane zostaną dwa weekendy, w których będziemy mogli sprawdzić otwartą betę (wcześniej 7-8 sierpnia grę sprawdzą wybrani gracze).

  1. Oficjalna strona serii Battlefield

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej