Poziomy światów w Diablo 4 wytłumaczone; dostosujemy poziom trudności

W Diablo IV będziemy mogli zwiększyć poziom wyzwania i znaleźć lepsze łupy – o ile pokonamy potężnego bossa.

Jakub Błażewicz

16
Poziomy światów w Diablo 4 wytłumaczone; dostosujemy poziom trudności, źródło grafiki: Blizzard Entertainment..
Poziomy światów w Diablo 4 wytłumaczone; dostosujemy poziom trudności Źródło: Blizzard Entertainment..

Kolejny dzień przynosi ze sobą następną część wywiadu serwisu IGN z deweloperami Diablo IV. Tym razem twórcy gry z firmy Blizzard Entertainment skupili się na nowych Poziomach świata (World Tiers) oraz przydatnej funkcji związanej z przedmiotami legendarnymi.

Legendarny transfer

W poprzednim filmiku Joe Shelly (reżyser czwartego Diablo) oraz Rod Fergusson (główny menadżer marki) omówili drzewko umiejętności, które – w zamyśle twórców – ma być jedną z mechanik zapewniających graczom ogromną swobodę przy personalizacji bohatera.

Pomoże w tym również opcja przenoszenia mocy legendarnych przedmiotów na inne elementy wyposażenia. Dzięki niej gracze nadal będą mogli wykorzystać przydatne efekty, nawet jeśli znajdą je w niewłaściwej części zbroi, broni itd.

Strażnicy (poziomów) światów

Poziomy świata będą działać na podobnej zasadzie co poziomy Udręki w Diablo III, choć z pewnymi różnicami. Na początku D4 pozwoli wybrać między dwoma stopniami trudności, z których pierwszy – określany jako „Przygoda” – będzie przeznaczony dla nowicjuszy oraz osób pragnących skupić się na poznawaniu historii.

Kolejne zostaną odblokowane, gdy postać gracza osiągnie 50. poziom doświadczenia. Jednakże tylko trzeci z nich będzie dostępny od razu, bo pod koniec tej przygody będziemy musieli zmierzyć się ze światowym bossem (World Boss).

Dopiero po zwycięstwie nad nim będziemy mogli ponownie zwiększyć stopień trudności – i tak też będzie pod koniec każdego „World Tieru”. Oczywiście kolejni bossowie będą coraz potężniejsi, a ostatni z nich ma okazać się szczególnie wymagający. Jeśli go pokonamy, odblokujemy – jak to ujął Fergusson – „koniec końca gry”.

Łupy i postępy

World Tiers powinny też zainteresować kolekcjonerów. Tylko na wyższych Poziomach świata znajdziemy wyposażenie święte (Sacred) oraz przodków (Ancestral). Shelly wspomniał też o zupełnie unikalnych rodzajach łupów, których nie znajdziemy w żaden inny sposób.

To wszystko ma zachęcać graczy do dalszej gry, z jednej strony stawiając przed nimi nowe wyzwania, gdy walka stanie się zbyt łatwa, z drugiej zachęcając do ich podjęcia coraz lepszymi łupami.

Poziomy światów w Diablo 4 wytłumaczone; dostosujemy poziom trudności - ilustracja #1
Bossowie świata przetestują śmiałków szukających nowych wyzwań.

Bossowie świata będą niejako próbą dla graczy, a pokonanie takiego „strażnika” ma pozwolić im poczuć, że naprawdę poczynili postępy i stali się potężniejsi, w namacalny i satysfakcjonujący sposób. Oraz, rzecz jasna, dając im następny cel w postaci kolejnego World Bossa.

Diablo IV zadebiutuje w 2023 roku, być może już w pierwszych miesiącach, jeśli wierzyć niedawnym plotkom. Gra będzie dostępna na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 6 czerwca 2023
Diablo IV - Encyklopedia Gier
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

13

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Ten rok może przynieść jeszcze jeden hit z Polski; Blacktail na gameplayu

Następny
Ten rok może przynieść jeszcze jeden hit z Polski; Blacktail na gameplayu

Świeży trailer NFS Unbound pokazuje nowy, akrobatyczny tryb gry

Poprzedni
Świeży trailer NFS Unbound pokazuje nowy, akrobatyczny tryb gry

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl