Blizzard wprowadzi diametralne zmiany w Diablo 4; gracze nie szczędzą pochwał

Blizzard chce zmyć plamę po nieudanym starcie sezonu 1. w Diablo 4, zapowiadając aktualizację, która wprowadzi mnóstwo wzmocnień i ulepszeń. Gracze nie kryją radości z powodu kierunku zmian.

Marcin Przała

Blizzard wprowadzi diametralne zmiany w Diablo 4; gracze nie szczędzą pochwał, źródło grafiki: Blizzard Entertainment..
Blizzard wprowadzi diametralne zmiany w Diablo 4; gracze nie szczędzą pochwał Źródło: Blizzard Entertainment..

Pierwszy sezon Diablo 4 został niezwykle chłodno przyjęty przez społeczność gry, za sprawą aktualizacji opatrzonej numerem 1.1.0, która osłabiła wszystkie klasy postaci – w tym szczególnie barbarzyńcę i już wówczas nie najmocniejszą czarodziejkę.

Teraz Blizzard - zgodnie z obietnicą – stara się wszystko naprawić, wypuszczając kolejną łatkę. Dowiedzieliśmy się o niej nieco więcej podczas cyklicznego wydarzenia „rozmowa przy ognisku” (zapis poniżej), w ramach którego deweloperzy opowiadają o swoich najbliższych planach związanych z rozwojem Diablo 4.

Nadchodząca łatka 1.1.1 do Diablo 4 zadebiutować ma 8 sierpnia i w odróżnieniu od poprzedniej aktualizacji, wprowadzi do gry masę wzmocnień i innych udogodnień.

Czarodziejka wraca do gry

„Zamieć” w ramach nadchodzącej aktualizacji do Diablo 4 postanowiła trzymać się zasady „wzmacniamy to, co jest słabe, zamiast osłabiać to, co jest mocne”.

W wyniku tego największymi beneficjentami patcha 1.1.1 na ten moment wydają się klasy barbarzyńcy i czarodziejki – szczególnie ta druga dostała wiele dość pokaźnych „buffów”.

Jednak lista proponowanych zmian nie ogranicza się jedynie do ulepszeń herosów. Usprawnień doczekają się również przedmioty, aspekty, jak i pomniejsze elementy QoL (Quality of Life).

Blizzard wprowadzi diametralne zmiany w Diablo 4; gracze nie szczędzą pochwał - ilustracja #1
Źródło: Blizzard Entertainment.

Zanim jednak przejdę do przedstawienia części nowości, jakie wprowadzi łatka 1.1.1, zaznaczę, że nie są one ostateczne i wciąż mogą ulec zmianie lub zostać wycofane przed oficjalną premierą aktualizacji.

Poniżej wyszczególniłem jedynie kilka usprawnień w klasach postaci, jakie wkrótce mają trafić na serwery najnowszego Diablo. Po bardziej szczegółowy opis odsyłam Was do wyżej załączonego filmu.

Barbarzyńca

  • Podwójne Uderzenie - zwiększono obrażenia z 40% do 50%.
  • Wzmocnione Rozerwanie - zwiększono obrażenia z 45% do 70%.
  • Wzmocniona Szarża - zwiększono obrażenia z 30% do 60%.
  • Mocarna Szarża - zwiększono czas trwania podatności na ataki z 2 do 4 sek.
  • Agresywna Odporność - zwiększono redukcję obrażeń z 3% do 4%.
  • Tryskające Rany - zwiększono obrażenia od krwawienia zadawane w oparciu o premię do obrażeń krytycznych ze 100% do 115%; zwiększono obrażenia od krwawienia podczas obezwładniania z 11% do 70%.
  • Kroczący Arsenał - wydłużono czas działania dodatkowych obrażeń z 6 do 8 sekund.
  • Aspekt Szarży Przodków - zwiększono obrażenia z 50-100% do 75-125%.
  • Aspekt Płonącej Furii - zwiększono obrażenia z .22-.28 do .3-.38.

Czarodziejka

  • Migocząca Ognista Wiązka - ognisty pocisk generuje 2 punkty many po trafieniu wroga.
  • Ulepszona Kula Ognia - rzucenie Kuli Ognia zwiększa jej promień o 50%.
  • Destrukcyjna Kula Ognia - obrażenia od trafień krytycznych Kuli Ognia zostają zwiększone o 20%. Premia ta wzrasta do 30%, jeśli Kula Ognia trafi 3 lub więcej wrogów.
  • Większa Błyskawica Łańcuchowa - za każdym razem, gdy Piorun Łańcuchowy się odbije, jego następne trafienie zadaje obrażenia zwiększone o 5%.
  • Destrukcyjne Seryjne Błyskawice - szansę na utworzenie Roziskrzonej Energii zwiększono z 25% do 30%.
  • Rzadki glif wzmocnienia - zwiększono redukcję obrażeń z 10% do 15%.
  • Rzadki glif terytorialny - zwiększono redukcję obrażeń z 10% do 15%.
  • Rzadki glif ochrony - zwiększono redukcję obrażeń z 13% do 25%.
  • Legendarny węzeł Ognisty Żar (paragon) - Rzucenie Kuli Ognia lub Meteoru zwiększa teraz szansę na trafienie krytyczne o 5% na 5 sekund, maks. do 15%.
  • Serpentynowy aspekt - możesz mieć 1 dodatkową aktywną Hydrę, a czas działania Hydry zostaje wydłużony o 14-24%
  • Aspekt pożogi - zwiększono premię do obrażeń od podpalenia z 20-30% do 20-40%.
  • Aspekt grawitacyjny – piorun kulisty krąży wokół ciebie i zadaje obrażenia zwiększone o 15-25%.
  • Nowy legendarny Aspekt Władcy Magów - redukcja obrażeń w trybie pasywnym mistrzostwa Vyra zostaje zwiększona o 20-30% za każdego pobliskiego wroga, do 60-90%.

Nekromanta

  • Duch Kości - zwiększono redukcję czasu odnowienia Ulepszonego Ducha Kości z 6 do 7 sekund
  • Aspekt Udręki - zwiększono regenerację esencji z 20-30% do 90-170%.
  • Legendarna tablica Wither (paragon) - zmniejszono wymaganą siłę woli dla premii z 50 do 40 pkt.; zwiększono premię do obrażeń za 40 pkt. siły woli z 2,5% do 4%
  • Nagolenniki Pustego Grobowca (unikat) - afiks inteligencji zastąpiono premią do szybkości ruchu.

Druid

  • Przeciążenie (duchowe dary) - zwiększono szansę na szczęśliwy traf z 20% do 40%.
  • Ziemny kolec - zwiększono przyrost mocy duchowej z 11 do 13 pkt.
  • Pazury - zwiększono przyrost mocy duchowej z 11 do 12 pkt.
  • Uderzenie Burzy - zwiększono przyrost mocy duchowej z 14 do 15 pkt.
  • Wilki - zwiększono obrażenia pasywne z 7,8% do 11%; zwiększono obrażenia aktywne ze 110% do 135%.
  • Ulepszona wilcza wataha - zwiększono premię do obrażeń z 20% do 25%.
  • Brutalna wilcza wataha - zwiększono premię do szybkości ataku z 20% do 25%.
  • Zdziczała Wataha - zwiększono wzmocnienie z 5% do 8%.
  • Kruki - zwiększono obrażenia pasywne z 13% do 20%.
  • Brutalne Kruki - dodatkowa funkcja: zwiększa obrażenia pasywne Kruków o 40%.
  • Wścieklizna - zwiększono obrażenia w czasie z 76% do 110%.

Łotrzyk

  • Fundamentalny Ożywczy Cios - zmieniono próg potrzebny do odsłonięcia wroga z <50% do <75% punktów zdrowia.
  • Podstawowa Mocarna Strzała - co trzeci strzał przebija wrogów.
  • Ulepszona Kolczatka - zwiększono premię do obrażeń z 3% do 5%.
  • Trująca pułapka - zwiększono obrażenia na „tik” z 0,0956 do 0,12.
  • Największy Grad Strzał - teraz pierwsza fala Gradu Strzał powala wrogów na 3 sek.
  • Siła Wiatru (unikat) – bonus do wszystkich współczynników zastąpiono dodatkowymi obrażeniami od odsłonięcia.

Potwory

Następujące ataki zadadzą zmniejszone obrażenia druidzkim towarzyszom i nekromanckim sługom:

  • Ognisty Oddech
  • Elitarne afiksy
  • Zaklęty ogień
  • Naelektryzowane obeliski
  • Lance wstrząsowe

Więcej potworów, więcej lootu

Jakby tego było mało, nadchodzący patch 1.1.1 do Diablo 4 ma wprowadzić do gry większe zagęszczenie potworów – szczególnie w Piekielnych Przypływach oraz Koszmarnych Podziemiach.

Zwiększeniu ma ulec także „drop” przedmiotów legendarnych. Te będą gwarantowaną nagrodą za pokonanie bossa lochów, Rzeźnika lub za ukończenie wydarzenia legionu na co najmniej 35. poziomie.

To nie wszystko, ponieważ patch 1.1.1 do Diablo 4 to również:

  • dodatkowa zakładka w skrytce;
  • zmiany złotych goblinów, które począwszy od 15. poziomu upuszczą przynajmniej jeden przedmiot legendarny;
  • łatwiejsze zarządzanie ekwipunkiem dzięki grupowaniu się eliksirów w jednym polu aż do 99;
  • mniejszy koszt resetowania umiejętności postaci – aż o 40%;
  • zmiany w mechanice wierzchowca, które wreszcie pozwolą naszemu rumakowi pokonywać barykady.

Kierunek zmian na plus

Ujawnienie aktualizacji, która ma „uprzątnąć bałagan” po patchu sezonowym, spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem wśród społeczności Diablo.

Świadczy o tym chociażby fakt, iż podczas transmisji zapowiedzi aktualizacji, którą oglądało ponad 47 tysięcy osób na platformie YouTube, przeważały komentarze chwalące poprawki twórców (via Mein-mmo).

Co więcej, fani wreszcie poczuli, że twórcy zaczęli w odpowiedni sposób reagować na ich uwagi.

Kilka kroków we właściwym kierunku. Zarówno pod względem komunikacji, jak i działania (zakładając, że 90%+ wymienionych wzmocnień zostanie wprowadzonych).

Czy wszystko jest idealnie? Nie. Czy będzie po 1.1.1? Również nie. Mimo to widać, że im zależy i aktywnie pracują nad rozwianiem głównych obaw. To do bani, że gra została wydana w takim stanie i że potrzeba było naprawdę słabo przemyślanej łatki, aby doprowadzić ich do stołu, ale teraz są tutaj i radzą sobie znacznie lepiej (…)

Powyższa opinia nie jest odosobniona, subreddit gry pełny jest pochwał dla Blizzarda za kierunek zmian, jaki obrało studio.

Podoba mi się wiele z tych zmian. Zwłaszcza te dotyczące QoL (…) .

Tak właśnie patchuje się gry.

Przypomnę, że Diablo 4 miało swoją premierę 6 czerwca. Gra ukazała się na platformach PC, PS4, PS5, XOne oraz Xbox Series X/S.

  1. Oficjalna strona gry Diablo
  2. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Marcin Przała

Autor: Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-07-31
08:14

Markry Junior

Fajne zmiany. Kiedy dodadzą gameplay?

Komentarz: Markry
2023-07-31
10:28

MewsoNs Generał

Szału te zmiany i czarki nie robią. Jedyny grywalna build był oparty o lód. Znerfili odsłonięcie i czarka stała się już z połowy gownem na 2/3. Teraz buffni jedynie ogień i blyskawice i czarka dalej będzie gownem, ale chociaż po równo w każdym żywiole...Ale mogę się mylić.

Komentarz: MewsoNs
2023-07-31
12:57

luckymike11 Konsul

luckymike11

Nie rozumiem argumentów lub ich brak pod kątem ENDGAME?

Ja w sezonie mam co robić i bawię się świetnie, w zasadzie czerpię frajdę z każdego elementu:
1. Leveluje postać
2. Zbieram przedmioty: ubieram, sprzedaje lub rozkładam
3. Chodzę do Okultysty i zaklinam przedmioty co sprawia mi pełno frajdy: wiecie mam legende!
4. Jeżdżę na koniu całym w porostach z trofeum i zwiedzam pięknie zaprojektowany świat.
5. Robie Dungeony i pałam się nimi
6. Odkrywam elementy na mapie jak poratle, kapliczki czy zadania z drzewa szeptów bądź misjie poboczne
7. Niedługo zacznę robić Piekielne przypływy i nightmare dungeony
8. Biegam po spaczonych dungach i zbieram serca
9. Ja nie gram, ja doznaję grę
10. Marzę o tym co przyniosą nowe sezony i dodatki bo już teraz doznaję mi się gre niesamowicie.

Diablo Yeeeaaa!

Komentarz: luckymike11
2023-07-31
15:57

Barklo Generał

Barklo

Powinni dodać sakwę na klejnoty po kilkunastu-dziesięciu minutach rozgrywki, pół ekwipunku zajmują klejnoty.

Komentarz: Barklo
2023-08-03
17:47

Jaya Generał

W tej chwili balansują trójnogiego psa - chciałbym tej brakującej nogi w tym psie.

End-game w większości gier-usług skupia graczy na PvP.

Dla mnie wtedy zazwyczaj kończy się gra. Division wydaje mi się gorszym wyborem niż to co jest w WoW. Odzielone obszary PvP są po prostu bezsensowne - niewpasowane w światy/fabułę - podobnie jak sezony. Sam rozwój postaci dla rozwoju trochę jest bezsensowny przy takiej powtarzalności gry, braku kampanii. Brakuje uzasadnienia zdobywanie tego 100-go lvl'u i grania po lvl'cap.

Mam wrażenie przez sezony, że w grze jest więcej forsowania płatności niż w darmowym PoE.

Jedyne miejsce gdzie jest coś do roboty co sezon posiada seria Forza Horizon i gry rankingowe bez rozwoju postaci.

Nie lubię tutaj ani PvP ani PvE bo kamera jest blisko, ekran jest zaspamowany, jest więcej przeciwników i bullet-hell'a/zamętu, sporadyczne lagi też nie dodają uroku grze.

Na czym powinni się skupić w balansie postaci.

Dużą wadą jest to, że poziom postaci mniej więcej do poziomu 50-tego spada względem przeciwników, potem pojawiają się punkty mistrzowskie, odblokowuje się dużo lepszy loot i sytuacja szybko się odwraca i potem można iść na wyższe poziomy trudności. Jak dla mnie poziomy mistrzowskie powinny być dostępne od samego początku - jak w PoE - w sumie wszystkie pasywne cechy powinny się tam znajdować.

Balansuję między 5-8/10 ale przez to PvP i sezony jestem coraz bliżej 5/10. Biorą za dużo tego co najgorsze z innych gier.

Komentarz: Jaya

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl