Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lipca 2023, 20:06

Patch 1.1.0 do Diablo 4 już dostępny; znamy pełną listę zmian

Można już pobierać patch 1.1.0 do Diablo 4, który przygotowuje grę na pierwszy sezon. Lista zmian jest bardzo długa.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Zgodnie z zapowiedzią Blizzard wypuścił dziś aktualizację 1.1.0 do Diablo IV, która przygotowuje grę na pierwszy sezon, mający rozpocząć się pojutrze. Patch można już pobrać – „waży” np. 8,84 GB na PC, a na XSX 12,12 GB.

Lista zmian, które wprowadza omawiana łatka, jest obszerna. Naprawiono masę drobnych błędów związanych z podziemiami, zadaniami głównymi i pobocznymi czy piekielnymi przypływami. Ponadto zmieniono balans wszystkich pięciu klas – w tym wielu ich umiejętności, przedmiotów oraz aspektów.

Pełną listę możecie sprawdzić tutaj. Poniżej wkleiłem kilka rzeczy, które wydały mi się szczególnie istotne.

Diablo 4 – wybrane zmiany z aktualizacji 1.1.0

Diablo 4 – nowe przedmioty unikatowe

Ogólne:

  1. Ahavarion, Włócznia Likandry (uber unikatowy kostur – ranga świata IV): Zapewnia losowy efekt kapliczki na 10–20 sek. po zabiciu elitarnego wroga. Efekt może wystąpić tylko raz na 30 sek.

Barbarzyńcy:

  1. Lazurowy Gniew (unikatowy miecz): Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Główne mają maksymalnie 20% szans na zamrożenie wrogów na 3 sek. i zadanie im 0,75–1,5 pkt. obrażeń od Zimna.

Druidzi:

  1. Rozrywacz Ciał (unikatowa buława jednoręczna): Obezwładniający Ryk i Zew Krwi zadają 0,5–1 pkt. obrażeń pobliskim zatrutym celom.

Nekromanci:

  1. Bezoki Mur (unikatowa tarcza):Szczęśliwy traf: Kiedy masz aktywną Nawałnicę Kości, trafienie wroga nieobjętego jej efektem zapewnia 5–25% szans na utworzenie w jego miejscu kolejnej Nawałnicy Kości. Każda aktywna premia za Ofiarę zwiększa tę szansę o 25%, a całkowitą liczbę dodatkowych Nawałnic Kości, które możesz stworzyć, o +1.

Łotrzy:

  1. Orli Róg (unikatowy łuk): Przebijający Strzał ma 30–80% szans na wystrzelenie strzały, która odbija się od ścian i obiektów. Trafianie wrogów Przebijającym Strzałem od tyłu odsłania ich na 3 sek.

Czarodzieje:

  1. Okulus (unikatowa różdżka): Zyskujesz darmowy efekt zaklinania Teleportacji. Kiedy wykonujesz Odskok z użyciem zaklinania Teleportacji, przenosisz się w losowe miejsce.

Diablo 4 – nowe legendarne aspekty

Ogólne:

  1. Zuchwały (aspekt funkcjonalny): Kiedy w pobliżu znajduje się co najmniej 5 wrogów, ogłuszasz ich na 2–4 sek. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 20 sek.
  2. Tchórzliwy (aspekt mobilności): Zyskujesz premię 20–40% do szybkości ruchu, gdy oddalasz się od spowolnionych lub wyziębionych wrogów.

Barbarzyńcy:

  1. Pradawnej Szarży (aspekt ofensywny): Szarża przyzywa 4 Starożytnych, którzy także podejmują Szarżę, zadając 50–100% standardowych obrażeń.

Druidzi:

  1. Podziemny (aspekt ofensywny): Efekt rującego Pełzacza wywołuje również Osuwisko w okręgu wokół ciebie. Umiejętności Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 10–20% zatrutym wrogom.

Nekromanci:

  1. Okrwawionych Kolców (aspekt ofensywny): Rzucenie Krwawej Lancy zużyje krwawe kule i z nich również uwolni lance. Każda dodatkowa Krwawa Lanca zadaje 20–50% standardowych obrażeń i wyszukuje priorytetowo wrogów nietrafionych dotąd przez lancę.

Łotrzy:

  1. Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.

Czarodzieje:

  1. Palących Symboli (aspekt ofensywny): Po wydaniu 100–200 pkt. many rzucenie następnej Ściany Ognia będzie darmowe i zniszczy ona nadchodzące niewielkie pociski.

Diablo 4 – inne ważne zmiany

  1. Odblokowanie Ołtarza Lilit ma teraz zastosowanie do całego konta.
  2. Odkrywanie mapy ma teraz zastosowanie dla całego konta.
  3. Szepty nie będą już nagradzane pyłem pieczęci.
  4. Znacznie poprawiono ogólną jakość łupów w Milczących Skrzyniach.
  5. Wydłużono czas działania mocy Opuść podziemia z 3 do 5 sek.
  6. Dodano obsługę kontrolera bezprzewodowego PS5 DualSense Edge dla komputerów PC.
  7. Rangę świata II wzbogacono o następujące premie:

– dodatkowe złoto: zwiększono z 15% do 20%;

– potwory upuszczają teraz o 15% więcej przedmiotów.

  1. Skalowanie poziomów w podziemiach i większości obszarów świata zostało dostosowane w III i IV rangi świata. Potwory zaczną pozostawać w tyle za graczem po osiągnięciu określonego poziomu (maksymalnie do 5 poziomów). Zmiana ta nie ma wpływu na Bossów Świata, Wydarzenia Legionowe, Pola Nienawiści, Piekielne Przepływy ani Podziemia Koszmarów.
  2. Znacznie zwiększono nagrody w postaci doświadczenia za ukończenie Szeptów na rangach świata III i IV.
  3. Zwiększono skalowanie PZ potworów z 85% do 100% premii za każdego dodatkowego gracza w drużynie.

W jaki sposób wszystkie te zmiany wpłyną na Diablo IV? Czy społeczność będzie miała mniej, czy może więcej powodów do narzekań? Częściowo przekonamy się o tym już dziś i jutro. Pełnię skali aktualizacji 1.1.0 pokaże jednak dopiero pierwszy sezon rozgrywek sieciowych, który wystartuje 20 lipca.

Diablo IV jest dostępne na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Naszą recenzję gry oraz poradnik do niej znajdziecie poniżej.

  1. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  2. Diablo 4 – poradnik do gry

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej