Pierwszy sezon w Diablo 4 tuż, tuż – ale najpierw czeka nas patch 1.1.0. „Znerfi” on co mocniejsze buildy postaci. Gracze obawiają się, że padnie na ich ulubione.
Już w najbliższy czwartek wystartuje pierwszy sezon rozgrywek sieciowych w Diablo IV. Podając datę jego rozpoczęcia, Blizzard zapowiedział, iż dwa dni wcześniej, tj. 18 lipca (jutro), gra otrzyma aktualizację 1.1.0 – największą od premiery.
Dlaczego jest to ważne? Dlatego, że opublikowana wówczas lista zmian powie nam, które buildy postaci zostały „znerfione” – i jak mocno.
Co więcej, w Sferze Wieczności pojawią się nowe aspekty. Będzie można je przetestować na aktualnych postaciach.
W notce „Nadchodzi Sezon Plugawców”, udostępnionej na kanale informacyjnym w grze, Blizzard podał jeszcze jeden powód, dla którego warto będzie uruchomić Diablo IV między 18 a 20 lipca:
Co najważniejsze, zachęcamy do zalogowania się do Diablo IV najbardziej zaawansowaną postacią w Sferze Wieczności […]. Dzięki temu postępy poczynione w kampanii oraz podczas odkrywania mapy i odblokowywania ołtarzy Lilit zostaną przeniesione z postaci w Sferze Wieczności na nową postać w Sferze Sezonowej.
Co za tym idzie, postacią sezonową da się kontynuować – lub po prostu pominąć, jeśli już go ukończyliśmy – główny wątek fabularny gry od momentu, do którego dotarliśmy w normalnym, niesezonowym trybie – tyle że zdobywanie poziomów doświadczenia zaczniemy od początku.
Odkrytych fragmentów mapy i znalezionych ołtarzy Lilit również nie będzie trzeba odblokowywać na nowo. Niemniej aby uzyskać dostęp do zawartości sezonowej, należy przejść całą kampanię (w sezonie lub poza nim).
Warto dodać, że w nocy z 14 na 15 lipca polskiego czasu menedżer ds. społeczności Blizzarda, Adam „PezRadar” Fletcher, zakomunikował, iż zespół wykrył pewien problem w trybie PvP. Dlatego też – poprzez „hotfixa” – tymczasowo wyłączył wydarzenie „Wybraniec nienawiści”, które mogło się aktywować na Polach nienawiści (w specjalnej strefie PvP).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.