Za kilka dni wystartuje 30. sezon rozgrywek sieciowych w Diablo 3, od którego rozpocznie się rotacyjne wykorzystywanie motywów z poprzednich wydarzeń cyklicznych. Co ciekawe, nadchodzący sezon na stałe wprowadzi do gry dwie lubiane przez społeczność funkcje.
Zgodnie z zapowiedzią trwający – lecz dobiegający już końca – 29. sezon rozgrywek sieciowych w Diablo III jest ostatnim, w którym do gry trafiła nowa zawartość. Nie oznacza to bynajmniej końca cyklu sezonowego dla tego kultowego już RPG akcji. Blizzard ujawnił bowiem niedawno datę startu 30. sezonu, w którym rozpocznie się rotowanie starymi motywami i mechanikami, trafiającymi do gry na przestrzeni lat.
Nowy-stary 30. sezon w Diablo III wystartuje 12 stycznia o godzinie 17:00 polskiego czasu i na trzy miesiące przywróci motyw Władcy Piekieł, który pierwotnie pojawił się w sezonie 25.

Start sezonu poprzedzi duża aktualizacja (oznaczona numerem 2.7.7), która trafi na serwery 9 stycznia. Na stałe wprowadzi ona do gry dwie lubiane mechaniki sezonowe, tj. Ołtarz Obrzędów z Sanktuarium i Wizje Wrogości.
Dla przypomnienia: Ołtarz Obrzędów z Sanktuarium trafił pierwotnie do Diablo III w sezonie 28. i umożliwiał ulepszanie postaci przy pomocy drzewka profitów, które – po odblokowaniu – miało zastosowanie dla wszystkich postaci. Co ważne, drzewko to zostało nieco zmodyfikowane pod kątem mocy, aby było lepiej dopasowane do charakteru obecnej rozgrywki, w której sezony stale powracają.
Wizje Wrogości z kolei zostały wprowadzone po raz pierwszy w 29. sezonie. W maksymalnym skrócie jest to funkcja, która sprawia, że standardowe tereny z kampanii są dużo lepszym miejscem do „grindowania”, aniżeli miało to miejsce w poprzednich sezonach. Sprawia to obecność na mapie portali nazywanych Diabelskimi Szczelinami, oferujących historie z przeszłości, hordy wrogów i legendarne łupy.
Poza powrotem motywu Władcy Piekieł (i zawartości z nim związanej) oraz wymienionych wyżej funkcji, wraz z najbliższym patchem gra otrzyma także szereg zmian w balansie, które prawdopodobnie będą jednymi z ostatnich – o ile nie pojawią się żadne drastyczne problemy z mocą danej klasy czy przedmiotu.
Jak zapewniają twórcy, poprawki balansu „zostały wprowadzone, aby mieć pewność, że każda klasa pozostanie zarówno zabawna, jak i odpowiednio mocna, gdy wymagające motywy sezonowe będą powracać do Diablo III”. Po więcej informacji na ten temat odsyłam Was pod niniejszy adres.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
9

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.