Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2024, 12:38

Diablo 3 przechodzi na emeryturę, lecz 30. sezon zapowiada się bardzo dobrze. Powrócą lubiane funkcje

Za kilka dni wystartuje 30. sezon rozgrywek sieciowych w Diablo 3, od którego rozpocznie się rotacyjne wykorzystywanie motywów z poprzednich wydarzeń cyklicznych. Co ciekawe, nadchodzący sezon na stałe wprowadzi do gry dwie lubiane przez społeczność funkcje.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Zgodnie z zapowiedzią trwający – lecz dobiegający już końca – 29. sezon rozgrywek sieciowych w Diablo III jest ostatnim, w którym do gry trafiła nowa zawartość. Nie oznacza to bynajmniej końca cyklu sezonowego dla tego kultowego już RPG akcji. Blizzard ujawnił bowiem niedawno datę startu 30. sezonu, w którym rozpocznie się rotowanie starymi motywami i mechanikami, trafiającymi do gry na przestrzeni lat.

Nowy-stary 30. sezon w Diablo III wystartuje 12 stycznia o godzinie 17:00 polskiego czasu i na trzy miesiące przywróci motyw Władcy Piekieł, który pierwotnie pojawił się w sezonie 25.

Diablo 3 przechodzi na emeryturę, lecz 30. sezon zapowiada się bardzo dobrze. Powrócą lubiane funkcje - ilustracja #1
Tak prezentują się zestawy klasowe, które otrzymamy za ukończenie niektórych rozdziałów nadchodzącej podróży sezonowej. Źródło: Blizzard Entertainment.

Start sezonu poprzedzi duża aktualizacja (oznaczona numerem 2.7.7), która trafi na serwery 9 stycznia. Na stałe wprowadzi ona do gry dwie lubiane mechaniki sezonowe, tj. Ołtarz Obrzędów z Sanktuarium i Wizje Wrogości.

Dla przypomnienia: Ołtarz Obrzędów z Sanktuarium trafił pierwotnie do Diablo III w sezonie 28. i umożliwiał ulepszanie postaci przy pomocy drzewka profitów, które – po odblokowaniu – miało zastosowanie dla wszystkich postaci. Co ważne, drzewko to zostało nieco zmodyfikowane pod kątem mocy, aby było lepiej dopasowane do charakteru obecnej rozgrywki, w której sezony stale powracają.

Wizje Wrogości z kolei zostały wprowadzone po raz pierwszy w 29. sezonie. W maksymalnym skrócie jest to funkcja, która sprawia, że standardowe tereny z kampanii są dużo lepszym miejscem do „grindowania”, aniżeli miało to miejsce w poprzednich sezonach. Sprawia to obecność na mapie portali nazywanych Diabelskimi Szczelinami, oferujących historie z przeszłości, hordy wrogów i legendarne łupy.

Poza powrotem motywu Władcy Piekieł (i zawartości z nim związanej) oraz wymienionych wyżej funkcji, wraz z najbliższym patchem gra otrzyma także szereg zmian w balansie, które prawdopodobnie będą jednymi z ostatnich – o ile nie pojawią się żadne drastyczne problemy z mocą danej klasy czy przedmiotu.

Jak zapewniają twórcy, poprawki balansu „zostały wprowadzone, aby mieć pewność, że każda klasa pozostanie zarówno zabawna, jak i odpowiednio mocna, gdy wymagające motywy sezonowe będą powracać do Diablo III”. Po więcej informacji na ten temat odsyłam Was pod niniejszy adres.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej