Demo The Elder Scrolls V: Skyrim VR z mieszanymi opiniami

W miniony weekend gracze na QuakeConie mogli zapoznać się z demem The Elder Scrolls V: Skyrim VR - nowej wersji arcypopularnego RPG firmy Bethesda. W rezultacie w sieci pojawiły się pierwsze opinie na temat portu, w tym skrajnie negatywne.

Jakub Błażewicz

W trakcie tegorocznych targów E3 firma Bethesda zaprezentowała wersje VR dla trzech swoich tytułów, w tym The Elder Scrolls V: Skyrim, które 17 listopada trafi na PlayStation 4. Na razie z grą mogli zapoznać się uczestnicy konwentu QuakeCon, który obył się się w miniony weekend w Dallas. Niektóre z dotychczasowych opinii zdają się wskazywać, że The Elder Scrolls V: Skyrim VR dalekie jest od bycia idealnym przykładem zastosowania wirtualnej rzeczywistości w grach. Tak wynika z doniesień serwisu Kotaku, według którego część osób nie jest zachwycona wersją demonstracyjną.

Pierwsze opinie o piątym The Elder Scrolls w VR nie napawają przesadnym optymizmem. - Demo The Elder Scrolls V: Skyrim VR z mieszanymi opiniami - wiadomość - 2017-08-29
Pierwsze opinie o piątym The Elder Scrolls w VR nie napawają przesadnym optymizmem.

George „Super Bunnyhop” Weidman na Twitterze posunął się do nazwania tytułu „kompletną katastrofą”. W kolejnych odpowiedziach uzasadniał swoją opinię, narzekając na kiepską mechanikę poruszania się (teleportowanie, znikanie i pojawianie się znikąd postaci gracza), źle zmodyfikowany system walki (z celowaniem porównanym przez niego do miotacza ognia, czytaj – „wymierz i zapomnij”) i sztuczną inteligencję wrogów niedostosowaną do nowej sytuacji (choćby wspomnianej teleportacji, pozwalającej na łatwe unikanie ataków) oraz wyraźnie gorszą oprawę wizualną. W podobnym, choć nieco bardziej zachowawczym stylu wypowiedział się użytkownik DreamcastGuy w serwisie YouTube, który zwrócił też uwagę na dziwaczne i najwyraźniej wadliwe sterowanie. Jako przykład przytacza nie tylko wspomniane wcześniej problemy z poruszaniem się, ale też brak konsekwencji w wyliczaniu obrażeń – zdarzało się, że jedni wrogowie padali po lekkim pacnięciu mieczem, podczas gdy inni byli w stanie przeżyć ciosy z pełnego zamachu. Doszło do tego uproszczenie rozgrywki, na przykład przez znaczne ograniczenie liczby wrogów i interakcji z otoczeniem (zagadki w lochach były automatycznie rozwiązywane).

Również redaktorzy serwisu IGN nie okazali przesadnego entuzjazmu po swoim doświadczeniu ze Skyrimem w wirtualnej rzeczywistości, aczkolwiek da się zauważyć parę różnic w stosunku do tego, co mówili cytowani wcześniej internauci (na przykład walkę z większą liczbą wrogów). Ponadto pojawiły się też bardziej pozytywne opinie, chwalące płynne działanie dema i zaprzeczające pogłoskom o niskiej jakości oprawy wizualnej. Oczywiście jest to wczesna wersja gry i zapewne wiele elementów zostało ograniczonych z przyczyn technicznych. Mała liczba wrogów i rzekomo niska jakość grafiki mogą wynikać z niedopracowanej jeszcze optymalizacji, a rozgrywka być może została uproszczona w związku z ograniczonym czasem na obcowanie z demem. Wreszcie trzeba wspomnieć, że już wcześniej Bethesda informowała o możliwości poruszania się przy pomocy pada DualShock 4 (m.in. poprzez opis gry w PlayStation Store), co potwierdzono ponownie w trakcie QuakeConu.

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

The Elder Scrolls V: Skyrim VR

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 17 listopada 2017

Informacje o Grze
7.7

Gracze

7.5

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-08-28
14:04

Raziel__PL Centurion

Czy ktoś mi morze powiedzieć czy jak nałoże okulary VR i będę chciał zagrać np w wiedźmina bądź w warframe to czy będę widział obraz w 3D czy tylko gigantyczny płaski ekran przed oczami.

Osobiście 100x bardziej wolałbym mieć możliwość zagrania VR we wspomniane powyżej gry z tym wyjątkiem że obraz jest cały 3D a sterowanie jest normalne - mysz + klawiatura bądż pad, a obrót głową to obrót kamery.

Edit. Dla mnie te kontrolery ruchowe to głupie zabawki, i jeśli miałbym kupić VR to pewnie z padem, bez kontrolerów.

Komentarz: Raziel__PL
2017-08-28
14:57

Kamook Generał

No trza poczekać na wersje pod PC, wiadomo że normalna gra (o ile to nie Rez) po konwersji na psvr będzie brzydsza.

Komentarz: Kamook
2017-08-28
16:36

CyberTron Senator

CyberTron

Gra od 6 lat na rynku, następcy nie widać. Bardzo dobrze, że dziewiąte wydanie tego samego będzie katastrofą.

Komentarz: CyberTron
2017-08-28
18:58

Marvin Pretorianin

Chairman „Super Bunnyhop” George...

Co za debile piszą te newsy...

Prawdziwe imię to George „Super Bunnyhop” Weidman, ale skąd autor miał to wiedzieć?
Przecież nie będzie sprawdzał, czy Chairman to prawdziwe imię...

Komentarz: Marvin
2017-08-29
00:32

'wilk ' Konsul

'wilk '

No a jakie mają być ? Ile razy można wydawać tą samą grę ...

Komentarz: 'wilk '

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl