Demo The Elder Scrolls V: Skyrim VR z mieszanymi opiniami
W miniony weekend gracze na QuakeConie mogli zapoznać się z demem The Elder Scrolls V: Skyrim VR - nowej wersji arcypopularnego RPG firmy Bethesda. W rezultacie w sieci pojawiły się pierwsze opinie na temat portu, w tym skrajnie negatywne.
W trakcie tegorocznych targów E3 firma Bethesda zaprezentowała wersje VR dla trzech swoich tytułów, w tym The Elder Scrolls V: Skyrim, które 17 listopada trafi na PlayStation 4. Na razie z grą mogli zapoznać się uczestnicy konwentu QuakeCon, który obył się się w miniony weekend w Dallas. Niektóre z dotychczasowych opinii zdają się wskazywać, że The Elder Scrolls V: Skyrim VR dalekie jest od bycia idealnym przykładem zastosowania wirtualnej rzeczywistości w grach. Tak wynika z doniesień serwisu Kotaku, według którego część osób nie jest zachwycona wersją demonstracyjną.

George „Super Bunnyhop” Weidman na Twitterze posunął się do nazwania tytułu „kompletną katastrofą”. W kolejnych odpowiedziach uzasadniał swoją opinię, narzekając na kiepską mechanikę poruszania się (teleportowanie, znikanie i pojawianie się znikąd postaci gracza), źle zmodyfikowany system walki (z celowaniem porównanym przez niego do miotacza ognia, czytaj – „wymierz i zapomnij”) i sztuczną inteligencję wrogów niedostosowaną do nowej sytuacji (choćby wspomnianej teleportacji, pozwalającej na łatwe unikanie ataków) oraz wyraźnie gorszą oprawę wizualną. W podobnym, choć nieco bardziej zachowawczym stylu wypowiedział się użytkownik DreamcastGuy w serwisie YouTube, który zwrócił też uwagę na dziwaczne i najwyraźniej wadliwe sterowanie. Jako przykład przytacza nie tylko wspomniane wcześniej problemy z poruszaniem się, ale też brak konsekwencji w wyliczaniu obrażeń – zdarzało się, że jedni wrogowie padali po lekkim pacnięciu mieczem, podczas gdy inni byli w stanie przeżyć ciosy z pełnego zamachu. Doszło do tego uproszczenie rozgrywki, na przykład przez znaczne ograniczenie liczby wrogów i interakcji z otoczeniem (zagadki w lochach były automatycznie rozwiązywane).
Również redaktorzy serwisu IGN nie okazali przesadnego entuzjazmu po swoim doświadczeniu ze Skyrimem w wirtualnej rzeczywistości, aczkolwiek da się zauważyć parę różnic w stosunku do tego, co mówili cytowani wcześniej internauci (na przykład walkę z większą liczbą wrogów). Ponadto pojawiły się też bardziej pozytywne opinie, chwalące płynne działanie dema i zaprzeczające pogłoskom o niskiej jakości oprawy wizualnej. Oczywiście jest to wczesna wersja gry i zapewne wiele elementów zostało ograniczonych z przyczyn technicznych. Mała liczba wrogów i rzekomo niska jakość grafiki mogą wynikać z niedopracowanej jeszcze optymalizacji, a rozgrywka być może została uproszczona w związku z ograniczonym czasem na obcowanie z demem. Wreszcie trzeba wspomnieć, że już wcześniej Bethesda informowała o możliwości poruszania się przy pomocy pada DualShock 4 (m.in. poprzez opis gry w PlayStation Store), co potwierdzono ponownie w trakcie QuakeConu.

Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Raziel__PL Centurion
Czy ktoś mi morze powiedzieć czy jak nałoże okulary VR i będę chciał zagrać np w wiedźmina bądź w warframe to czy będę widział obraz w 3D czy tylko gigantyczny płaski ekran przed oczami.
Osobiście 100x bardziej wolałbym mieć możliwość zagrania VR we wspomniane powyżej gry z tym wyjątkiem że obraz jest cały 3D a sterowanie jest normalne - mysz + klawiatura bądż pad, a obrót głową to obrót kamery.
Edit. Dla mnie te kontrolery ruchowe to głupie zabawki, i jeśli miałbym kupić VR to pewnie z padem, bez kontrolerów.
Kamook Generał
No trza poczekać na wersje pod PC, wiadomo że normalna gra (o ile to nie Rez) po konwersji na psvr będzie brzydsza.
CyberTron Senator

Gra od 6 lat na rynku, następcy nie widać. Bardzo dobrze, że dziewiąte wydanie tego samego będzie katastrofą.
Marvin Pretorianin
Chairman „Super Bunnyhop” George...
Co za debile piszą te newsy...
Prawdziwe imię to George „Super Bunnyhop” Weidman, ale skąd autor miał to wiedzieć?
Przecież nie będzie sprawdzał, czy Chairman to prawdziwe imię...
'wilk ' Konsul

No a jakie mają być ? Ile razy można wydawać tą samą grę ...