Arkane kontynuuje tradycję; easter egg sprzed prawie 30 lat w Deathloop

Deathloop pozwala bardzo szybko znaleźć pierwszy easter egg. Wystarczy wpisać kod, który dobrze znają fani Arkane Studios (i nie tylko).

Jakub Błażewicz

Arkane kontynuuje tradycję; easter egg sprzed prawie 30 lat w Deathloop.
Arkane kontynuuje tradycję; easter egg sprzed prawie 30 lat w Deathloop.

Premiera Deathloopa nastąpi dopiero jutro, ale gracze (czytaj: recenzenci) wzięli się już za odkrywanie sekretów. Jednym z nich jest osiągnięcie „Siła przyzwyczajenia” (ang. „Old habits die hard”), które otrzymamy za wpisanie kodu 0451 przy zamkniętych drzwiach czy sejfie. Można to zrobić już na samym początku, co pokazuje poniższy materiał. Co prawda najpewniej nie otworzy to przejścia, ale nagrodzi nas komentarzem Colta (głównego bohatera) i trofeum.

Kod 0451 (albo jego wariacje) wystąpił w wielu grach. To on otwierał pierwsze drzwi w BioShocku i sejf w Dishonored, a także pojawił się w takich pozycjach jak Transistor, seria Deus Ex czy Mafia III. Nie jest to niczym niewyjaśniona tradycja, lecz rodzaj hołdu dla Looking Glass – nieistniejącej już firmy, której zawdzięczamy Thiefa oraz pierwszego System Shocka. Omawiana kombinacja cyfr „zadebiutowała” właśnie w tej ostatniej produkcji, tam zaś znalazła się dlatego, że była kodem otwierającym biuro dewelopera w Cambridge w stanie Massachusetts. Studio zamknięto na skutek problemów finansowych w 2000 roku.

Niewykluczone, że ta lub podobna sekwencja otworzy któreś drzwi, aczkolwiek nie będzie to celowy zabieg twórców. Deathloop losowo dobiera kody przy każdym rozpoczęciu rozgrywki.

  1. Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność
  1. Oficjalna strona gry Deathloop
  2. Recenzja gry Deathloop - duchowy spadkobierca BioShocka
Deathloop

Deathloop

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 września 2021

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.1

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Hideo Kojima chce, by gry zmieniały się w czasie rzeczywistym. Co to oznacza?

Następny
Hideo Kojima chce, by gry zmieniały się w czasie rzeczywistym. Co to oznacza?

Kontrowersyjna metoda poruszania się na razie nie zniknie z Apex Legends

Poprzedni
Kontrowersyjna metoda poruszania się na razie nie zniknie z Apex Legends

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl