Nowy dziennik dewelopera dotyczący gry DayZ ujawnia nowe informacje m.in. na temat sztucznej inteligencji, optymalizacji i niszczącego się uzbrojenia. Przy okazji jest to kolejna okazja do zobaczenia samodzielnej wersji DayZ w akcji.
Marcin Skierski
Studio Bohemia Interactive udostępniło najnowszy dziennik dewelopera dotyczący wciąż przygotowywanej, samodzielnej gry DayZ. Trwający ponad 21 minut materiał wideo przedstawia fragmenty rozgrywki oraz nowe informacje na temat sztucznej inteligencji i optymalizacji.
Dla wielu osób najważniejsza będzie informacja o zmienionym zachowaniu zombiaków. Sztuczna inteligencja jest tworzona od podstaw i nie będzie miała wiele wspólnego z tym, co widzimy obecnie w modzie DayZ. Przede wszystkim nieumarli będą mądrzejsi i w trakcie pogoni za graczem z dużą łatwością ominą wszelkie przeszkody, a w razie nagłej zmiany pozycji postaci kompletnie zmienią kierunek biegu.
Dean „Rocket” Hall (jeden z głównych twórców DayZ) zapewnia w materiale wideo, że przemodelowanie sztucznej inteligencji nie wpłynie negatywnie na datę wydania wersji alfa gry. Co najwyżej na początku zombiaki nie będą jeszcze zachowywać się idealnie, a wszelkie poprawki będą wprowadzane w kolejnych łatkach. Niestety, w dalszym ciągu nie podano choćby przybliżonej daty premiery wersji alfa.
Deweloper cały czas pracuje nad tym, by gracze poważnie się zastanawiali, zanim zabiją innego uczestnika zabawy. W modzie DayZ raczej nie ma co liczyć na przyjazne nastawienie obcych osób, bo każdy w pogoni za coraz lepszym ekwipunkiem bez zastanowienia strzela do celu. W samodzielnej grze DayZ ma to wyglądać tak, że strzały oddane w kierunku innego gracza mogą zniszczyć jego uzbrojenie. Oznacza to, że wtedy zebrany ekwipunek nie będzie do niczego się nadawał. Oczywiście nie jest to opłacalne z punktu widzenia zabójcy, więc patent ten ma ograniczyć bezmyślne strzelanie do innych graczy.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi przede wszystkim o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.
Więcej:„Nigdy nie użyjemy maszyny do AI slop”. Prezes giganta gier wywołał burzę jednym zdaniem
Gracze
Steam
OpenCritic
0