Darkest Dungeon, mroczna gra RPG z turowym systemem walki, w dziewięć miesięcy po premierze na PC trafi także na konsole PlayStation 4 oraz PlayStation Vita. Tytuł w wersji na platformy Sony będzie kosztować 24,99 euro.
Wiemy, kiedy Darkest Dungeon – jeden z najciekawszych tytułów niezależnych tego roku – trafi na konsole PlayStation 4 i PlayStation Vita. Początkowo produkcja studia Red Hook miała się ukazać na platformach Sony jeszcze na wiosnę, później została przesunięta na lato, teraz zaś datę premiery wyznaczono na 27 września. Gra będzie posiadać funkcję cross-buy i cross-save, co oznacza, że kupując ją na jednej z konsol będziemy mogli ją pobrać na drugiej; skorzystamy także z istniejących na innej platformie zapisanych stanów gry. Osoby zainteresowane kupnem Darkest Dungeon na konsole muszą przygotować się na wydatek rzędu 24,99 euro (około 108 złotych).

Jeśli więc studio Red Hook spektakularnie nie zepsuje portu na konsole, jesienią na PlayStation 4 oraz PlayStation Vita trafi jeden z najlepiej ocenianych niezależnych tytułów tego roku. Darkest Dungeon zadebiutowało na PC 19 stycznia i zachwyciło graczy nie tylko ciężka, mroczną atmosferą, podkreślaną przez świetną, choć wyjątkowo ponurą narrację oraz charakterystyczny styl wizualny. Wielu doceniło także bardzo wysoki poziom trudności, na który składa się m.in. permanentna śmierć bohaterów, zależności pomiędzy poszczególnymi klasami oraz innowacyjny wskaźnik stresu, po którego przekroczeniu nasza postać może oszaleć, odmówić wykonywania rozkazów, a nawet umrzeć ze strachu. Wszystko to składa się na produkcję o wyjątkowo wyrazistym klimacie, która rozkochała w sobie naszą redakcję – w recenzji WildCamel wystawił jej ocenę 8,5/10, narzekając jedynie na nieco zbyt dużą losowość, zaś w Arasz w swoim materiale wideo (który możecie zobaczyć poniżej) nazwał Darkest Dungeon grą genialną.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.