Dark Souls III - obejrzyj gameplay z targów Tokyo Game Show 2015
W sieci pojawiło się nowe nagranie z rozgrywki Dark Souls III, prosto z targów Tokyo Game Show 2015. Film prezentuje magię i ujawnia kilka ciekawych szczegółów na temat kontynuacji słynnej serii od studia From Software.
Kolejne wieści na temat Dark Souls III z trwających targów Tokyo Game Show 2015. Tym razem zaprezentowano fragment rozgrywki i choć pokazano te same lokacje, co w trakcie gamescom, to nowych informacji nie zabrakło. Najważniejsze wieści dotyczą magii, o której wspominaliśmy już przy okazji ujawnienia europejskiej daty premiery najnowszego dzieła studia From Software. Do paska kondycji oraz życia doszedł wskaźnik many w klasycznie niebieskim kolorze, a energię magiczną zregenerujemy za pomocą niebieskiej mikstury. Tę z kolei będziemy odnawiać najpewniej przy ogniskach, na co wskazuje jej podobieństwo do fiolek Estusa (na marginesie: ubywanie kolejnych porcji obu mikstur będzie się dało poznać po zmianie ikony naczynia, które stopniowo będzie się opróżniać). Nie da się również nie zauważyć, że ogólne przyśpieszenie rozgrywki dotknęło także zaklęcia – cud ciskania błyskawicy jest nieporównywalnie szybszy niż analogiczna zdolność w pierwszym Dark Souls. Zniknęła też ograniczona liczba zaklęć, co w oczywisty sposób wynika z powrotu do systemu many.
Na filmiku da się również zauważyć nowych przeciwników w stosunku do tego, co mogliśmy zobaczyć na gamescom (ktoś tęsknił za nieumarłymi psami?). Natomiast znajome wydają się tzw. backstaby, czyli ciosy krytyczne wykonywane poprzez znalezienie się za plecami wroga, jak również ikony pod paskami życia, many i kondycji, symbolizujące efekty nałożone na postać. Jednak pewnej rzeczy brakuje – symbolu reprezentującego liczbę Weapon Arts, zużywanych na specjalne ataki broni. Co więcej, w pewnym momencie postać gracza wykonuje potężny atak, który wysyła przeciwnika w powietrze, co wydaje się być właśnie jednym z Weapon Arts i widać, że z każdym ruchem zmniejsza się pasek many. Czyżby więc twórcy postanowili zrezygnować z osobnej statystyki dla akcji specjalnych?
Jeśli chodzi o resztę materiału, to z całą pewnością można stwierdzić, że DS III kontynuuje tradycję serii Souls. Znów trzeba będzie uważnie rozglądać się w trakcie walki, by przypadkiem nie przeoczyć ukrytych w sprytny/wredny sposób przeciwników, a walki z bossami sprowadzą się do nauki ich zestawu ruchów. I raczej nie ma co liczyć na pokonywanie wrogów z marszu, o czym świadczy ponowna wizyta niesławnej tancerki – Dancer of the Frigid Valley, która znów pożegnała się z nami w sposób gwałtowny. W końcu pokaz rozgrywki w Soulsach nie mógłby się zakończyć czymś innym, niż osławionym napisem „You Died”, prawda?


GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
panZDZiCH Generał

Nie wypowiadam się pod takimi filmikami z targów, które rzadko pokrywają się z grą, ale jeżeli DS ma iść w stronę BB (chodzi mi tu o walkę z bossem) to słabo się to dla mnie zapowiada. Ten filmik mnie optymizmem nie napawa.
Likfidator Senator
Dark Souls dla nowej generacji konsol, a jedyna nowość to trochę lepsze tektury. Już w DS1 raził brak cieni od pochodni, a tutaj jest po prostu niewybaczalny! Ja wiem że PS4 i XO by się chyba zagotowały od takiego efektu, ale litości na PC to chyba będzie z 10% obciążenia na GPU przy takiej grafice.
zanonimizowany807234 Generał
Wielkie podobieństwo graficzne do Bloodborna co nie dziwi. Sprawa pochodni to raczej mały pikuś bo w tej grze na to uwagi nie zwracałem ale jak nic doczekać się nie mogę.. Must have dla każdego fana serii
sucharzewski Centurion
Mnie zaden brak cieni w DKS 1 nie razil, a nawet nie zauwazylem, ze ich nie ma, i bez takich szczegolow gra osiagnela duzy sukces. Liczy sie rozgrywka, wspolczuje ludziom ktorzy cierpia bo w grze nie ma cieni od pochodni...