Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2021, 09:44

Dark Souls 3 w końcu w 60 fps na Xbox Series X/S

Dark Souls III to kolejna gra, która otrzymała wsparcie funkcji FPS Boost na Xboksach Series X/S. Dzięki temu ostatnia odsłona kultowej trylogii wreszcie pozwala na zabawę w 60 klatkach na sekundę na konsolach Microsoftu.

Wczoraj pojawiły się pogłoski na temat kolejnego tytułu, który otrzyma wsparcie funkcji FPS Boost na Xboksach Series X/S. Nie musieliśmy długo czekać na potwierdzenie tych doniesień. Od dziś Dark Souls III pozwala cieszyć się większą płynnością animacji na nowych konsolach Microsoftu.

Dodanie wsparcia tylko dla jednego (nie tak) nowego tytułu może dziwić, ale najwyraźniej nie było to takie proste. Jason Ronald – dyrektor Xboksa ds. zarządzania produktem – stwierdził (via Windows Central), że w przypadku trzeciego Dark Souls wymagało to „nowej techniki”, aczkolwiek nie podał szczegółów.

Zespół Digital Foundry zdążył już przetestować działanie DS3 na XSX/S z włączonym FPS Boost i nie miał większych zastrzeżeń co do działania gry. Dotychczas tytuł pozwalał na grę wyłącznie w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 900p, przy czym płynność animacji bynajmniej nie była całkowicie stabilna. FPS Boost pozwala – tak jak na PlayStation 5 od wielu miesięcy – na zabawę w 60 fps, tak na Xboksie Series X, jak i Xboksie Series S (aczkolwiek na tej drugiej konsoli w jednym miejscu odnotowano spadek do 53 klatek na sekundę).

Jest tylko jedno „ale”. Na obu konsolach Dark Souls III nadal działa w rozdzielczości 900p, a nie Full HD jak na PS5. Ten limit to „dziedzictwo” z Xboksa One i – niestety – przy skalowaniu do 4K jest on wyraźnie widoczny. Być może właśnie do tych ograniczeń odnosił się Jason Ronald. Niemniej zwieńczenie trylogii Dark Souls i tak wypada na XSX/S o wiele lepiej niż dotychczas, zwłaszcza że gra korzysta też z innych dobrodziejstw platform dziewiątej generacji (czytaj: szybszego wczytywania lokacji dzięki dyskowi SSD).

  1. Oficjalna strona gry Dark Souls III
  2. Recenzja gry Dark Souls III - symulator umierania żegna się z klasą
  3. Dark Souls III – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej