Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów”

Cyberpunk 2077 zdecydowanie nie będzie ubogi w rozmowy. Tak twierdzi Marcin Blacha ze studia CD Projekt RED, według którego wszystkie kwestie dialogowe wykorzystane w grze wystarczą, by zapełnić dwa obszerne tomy książkowe. Sama historia ma być też „szerszej skali” niż ta z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Jakub Błażewicz

Miłośnicy dialogów raczej nie będą narzekać na ich brak w Cyberpunku 2077. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Miłośnicy dialogów raczej nie będą narzekać na ich brak w Cyberpunku 2077.

Premiera Cyberpunka 2077 to wciąż kwestia miesięcy, co jednak nie przeszkadza twórcom w ujawnianiu kolejnych informacji. Ostatnio na jej temat wypowiedział się Marcin Blacha, kierujący zespołem odpowiedzialnym za scenariusz produkcji, a swego czasu pracujący nad warstwą fabularną pierwszego Wiedźmina. W rozmowie z serwisem INNPoland.pl zdradził, że dialogi w Cyberpunku 2077 wystarczą do wypełnienia dwóch obszernych tomów książkowych. Same komentarze reżyserskie zajmują drugie tyle, a kolejne cztery tomy trzeba by przeznaczyć na niewykorzystane materiały. A to tylko część z obszernej dokumentacji powstałej w trakcie prac nad fabułą.

Marcin Blacha nie jest już szeregowym scenarzystą, ale nie zrezygnował z pisania. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Marcin Blacha nie jest już szeregowym scenarzystą, ale nie zrezygnował z pisania.

Rzecz jasna, obszerność scenariusza niekoniecznie przekłada się na jego jakość, lecz w tym przypadku gracze mogą raczej spać spokojnie. W końcu Wiedźmin 3: Dziki Gon pokazał, że polskie studio dobrze radzi sobie z kreowaniem fabuły oraz świata gry. Niemniej Marcin Blacha uznał za stosowne wspomnieć, że Cyberpunk 2077 to nie będzie tylko „Wiedźmin w przyszłości”. Historia gry ma być znacznie większa w skali niż wirtualne przygody Geralta z Rivii, mimo że sam główny wątek będzie krótszy od tego z trzeciego Wiedźmina:

Z perspektywy twórcy, Cyberpunk 2077 to opowieść o bohaterach postawionych w opozycji do świata, a świat jest jednym z bohaterów i dla mnie to znacznie szersza skala niż opowieści o małych ludzkich dramatach przedstawione w Wiedźminach.

Blacha zapewnił, że dokłada wszelkich starań, by fabuła stała na jak najwyższym poziomie. Sam bierze aktywny udział w jej tworzeniu, mimo zajmowanego przez siebie wysokiego stanowiska w firmie (co porównuje do jednoczesnego dyrygowania i grania w orkiestrze). Nie obawia się też zbytnio o jakość, bo – jak stwierdził – „pracuje z samymi utalentowanymi ludźmi”. Dlatego też on i jego zespół skupiają się przede wszystkim na zachowaniu spójności świata, w czym pomaga wspomniana obszerna dokumentacja (w tym opisy postaci i miejsc), a także… wiki z wiedzą o fabule Cyberpunka 2077.

Oczekiwania wobec nowej gry CD Projekt RED są ogromne. Już samo hasło „nowa gra twórców Wiedźmina 3” było dla wielu wystarczającą zachętą, a polskie studio zadbało o odpowiednie wypromowanie produkcji. Dość wspomnieć pojawienie się Keanu Reevesa na tegorocznych targach E3, które wciąż pozostaje jednym z najbardziej pamiętnych momentów branży gier w 2019 roku. Czy jednak tytuł rzeczywiście rozbije bank i okaże się co najmniej równie udany co ostatnia gra z Geraltem, dowiemy się dopiero za parę miesięcy. Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Cyberpunk 2077 ma być kolejnym hitem znad Wisły, który podbije serca graczy na całym świecie. - Cyberpunk 2077 to „dwa grube tomy książki samych dialogów” - wiadomość - 2019-12-01
Cyberpunk 2077 ma być kolejnym hitem znad Wisły, który podbije serca graczy na całym świecie.
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

88

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Nieoficjalne zdjęcie devkitu PS5 z padami

Następny
Nieoficjalne zdjęcie devkitu PS5 z padami

Twórca Ancestors: „ludzie myśleli, że 35-osobowe studio zrobi grę jak Assassin's Creed"

Poprzedni
Twórca Ancestors: „ludzie myśleli, że 35-osobowe studio zrobi grę jak Assassin's Creed"

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl