futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 13 stycznia 2021, 12:05

CS:GO - profesjonalni gracze grają w 1280x960 z 400 DPI na myszce

Monitor o przekątnej niemal telewizyjnej, profesjonalna myszka za 500 zł i potężny komputer z najnowszym RTX na pokładzie. Gracz siada na gamingowym fotelu i… ustawia rozdzielczość ekranu 1280x960 pikseli oraz 400 DPI w opcjach gryzonia.

W SKRÓCIE:
  • profesjonalni gracze CS:GO ustawiają niskie rozdzielczości ekranu i sensora myszki, podczas gdy ich sprzęt pozwala na kilkakrotnie więcej - raportuje serwis ProSettings.net.

Niedawno opisywałem porównanie starszej karty grafiki ze świeżymi konstrukcjami pod kątem działania z nowymi grami i wysokimi rozdzielczościami. Ponieważ aktualnie gaming wchodzi już w 4K, gracze cieszą się z dużych ekranów, szczegółowych obrazów i ray tracingu. Wszyscy gracze? Otóż nie, profesjonaliści grający w Counter-Strike: Global Offensive świadomie wybierają mniejsze rozdzielczości, niewielkie DPI i niskie detale graficzne.

Według informacji publikowanych przez serwis ProSettings.net 37% zawodowych graczy CS:GO najczęściej ustawia na monitorach rozdzielczość 1280x960 pikseli. Czy to znaczy, że pozostali wybierają FullHD lub 4K? Bynajmniej, spora część ustawia w opcjach karty graficznej 1024x768 px lub coś pomiędzy, czyli 1152x864 px. I to wszystko na niemal 25-calowym, 240-hercowym BenQ/Zowie XL2546, który jest najczęściej (55%) wybieranym monitorem do profesjonalnego grania w CS:GO (i nie tylko).

Oprócz monitora najczęściej wybieranymi peryferiami przez e-sportowców są:

  • Mysz: Zowie EC2 (26%)
  • Klawiatura: HyperX Alloy FPS (11%)
  • Podkładka: SteelSeries QcK Heavy (18%)
  • Słuchawki: HyperX Cloud II (33%)

Przeglądając konfiguracje popularnych pro-graczy CS:GO, warto zwrócić uwagę na ustawienia graficzne, jakie preferują oni w grze. Większość ustawia niskie detale, czasem pozostawiając tylko antyaliasing i cienie globalne w trybie High. Ich myszki zaś działają na ogół w trybie 400 DPI, choć możliwości posiadają nawet kilkudziesięciokrotnie większe. Wszystko to ma na celu maksymalnie zwiększyć szybkość działania gry i zmniejszyć opóźnienia reakcji sprzętu. Wrażenia estetyczne spadają w e-sporcie na dalsze miejsce.

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej