Civilization 6 - nowa cywilizacja i tryb gry zaprezentowane
Ekipa ze studia Firaxis Games opublikowała film, w którym prezentuje nowości, jakie pojawią się w Sid Meier's Civilization 6 w ramach piątego DLC z przepustki New Frontier. Możecie się spodziewać między innymi nowej cywilizacji – Wietnamu – oraz kolejnego trybu gry.

Od marca ubiegłego roku posiadacze przepustki New Frontier do Sid Meier's Civilization VI otrzymali już cztery pakiety rozgrywki urozmaicające zabawę w tej kolejnej odsłonie kultowego cyklu turowych strategii. W tym miesiącu w ich ręce ma trafić następny. Prezentację elementów, które się w nim znajdą, możecie zobaczyć na poniższym filmiku przygotowanym przez ekipę ze studia Firaxis Games.
Jak widać, szykuje się całkiem sporo atrakcji. Twórcy przygotowali nową cywilizację, Wietnam, alternatywnego przywódcę dla Chin i Mongolii (Kubilaj-chana, znanego między innymi ze swoich prób podboju Japonii, o czym opowiada chociażby Ghost of Tsushima), skupiony przede wszystkim na aspekcie ekonomicznym tryb zabawy, niespotykaną dotąd dzielnicę, Rezerwat, mającą za zadanie między innymi zwiększenie atrakcyjności sąsiednich pól oraz dwa budynki – Gaj i Sanktuarium. Z pewnością wielu graczy ucieszy się, widząc te elementy w swojej rozgrywce.
Planowo opisywane DLC ukaże się 28 stycznia. Jest to przedostatnie rozszerzenie będące częścią przepustki New Frontier do Sid Meier's Civilization VI. Finałowe zadebiutuje w marcu tego roku. Już teraz wiemy, że w jego skład wejdą nowa cywilizacja i przywódca, kolejny tryb gry, niespotykane dotąd cuda świata, a także świeża mapa.
Jeśli chcielibyście zakupić przepustkę New Frontier do Sid Meier's Civilization VI, to możecie to zrobić za pośrednictwem tej strony. Na PC kosztuje ona 169 złotych.

Przypominamy, że Sid Meier's Civilization VI, prócz komputerów osobistych, jest także dostępne na PlayStation 4, Xboksie One (oraz PlayStation 5 i Xboksie Series X/S w ramach wstecznej kompatybilności), Switchu, a także urządzeniach mobilnych z systemami Android oraz iOS. Na wszystkich platformach, oprócz tej Nintendo, tytuł jest dostępny w pełnej polskiej wersji językowej (obejmującej napisy i dialogi).
- Oficjalna strona gry Civilization VI
- Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
- Civilization VI – poradnik do gry

Cywilizacja 6
Sid Meier's Civilization VI
Data wydania: 21 października 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry strategiczne
- 2K Games
- DLC i dodatki
- Civilization (marka)
- Firaxis Games
- strategie turowe
- PC
- PS4
- XONE
- AND
- iOS
- Switch
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
kapciu Generał

Jak kende_r11 niżej napisał, gra jest bardzo podobna do Endless Legends. Większość mechanik - jest taka sama. Wybór cywilizacji jest tierowy czyli pierwsze są te najbardziej starożytne. Po awansie do nastepnej epoki rozwijamy te wcześniej wybrane o nowe wybory. Czyli np. Bizantium ---> Hunowie ---> później Anglosasi itd.
Fajne jest to, że ubiór naszego dowódcy odzwierciedla wszystkie wybrane cywilizacje.
A i najważniejsze - jest Polska cywilizacja. Bodajże jako 4 tier.
Wszystkich cywilizacji jest obecnie 60.
Balrog306 Legionista
Napisz proszę coś więcej o tym Humankind, jakieś różnice w porównaniu do serii Civ, na razie wiem tylko o walce, rozciagnietej na "mini tury", czyli bardziej urealniona cześć bitewna. Też mnie ciekawi ta gra, no może jeszcze tylko Age of Empires 4, choć to RTS
wwad Generał
Dzięki za fajne wyjaśnienie :) Całkowicie inne wyobrażenie tego miałem.
To nie są zatem tryby gry tylko modyfikacje/mutacje zasad rozgryweki to kolosalna wręcz różnica. Kiepsko to nazwali a jeszcze gorzej jest z wyjaśnieniem co właściwie dostajemy za mechaniki.
W mieszanie technologii i idei to akurat jest darmowe bo grałem w to a nie mam DLC. Ciekawa sprawa bo już tak lekko sie nie da rushować do techów potrzebnych np. do wojny czy ekonomi a robiło mi to dużą różnicę gdy AI ma startowo sporą przewagę.
Domin922 Generał

Nowe dzielnice to Dyplomatyczna oraz teraz w tym styczniowym Rezerwat. Zgadzam się że cuda itp no to inna tekstura i cyferki, ale moim zdaniem tryby gry są naprawdę świetne i to motyw przewodni tego Frontier Passa. Można je włączyć wszystkie naraz, wtedy gra naprawdę wygląda jakby wyszedł do niej trzeci duży dodatek. Jest tryb apokalipsy który zwiększa moc i częstotliwość katastrof naturalnych oraz w końcowej fazie gry gdy za bardzo planetę zasmrodzimy i zatrujemy to wtedy spada deszcz meteorów który unicestwia życie na planecie. Są tajemne stowarzyszenia do których możemy wstąpić by zdobyć rożnorakie korzyści. Np dołączając do paktu sangwinistycznego (dobre dla cywilizacji które chcą rządzić światem za pomocą ognia i miecza) dostajemy unikalną jednostkę - wampira. Z kolejnymi epokami dochodzą nowe możliwości które daje nam nasze stowarzyszenie. Inne tryby gry to mieszanie technologii i idei, gdzie drzewka się nieco zmieniają i nie widzimy danych technologii i idei dopóki nie odkryjemy wcześniejszych. Jest tryb bohaterów i legend, który dodaje bohaterów których możemy spotkać i sprawić by do nas dołączyli (np Herkules, Mulan, Maui i inni, jest ich kilkunastu). Bohaterowie mają rożnorakie premie i umiejętności, dość unikalne w skali całej gry. No i nie żyją wiecznie, bo tylko 30 tur, więc trzeba mądrze z nich korzystać. Do tego jeszcze jest tryb dramatycznych wieków który sprawia że jeszcze bardziej odczujemy na przykład ciemny wiek ;) Teraz w styczniu mają dodać kolejny tryb i w marcu kolejny... więc trochę tego jest.
wwad Generał
Aż 6 trybów nieźle :) przy rozgrywce 1 trwającej 20 - 30h to kiedy to ograć :D ja jestem z tych co nie lubią zbyt wielu trybów bo co to daje pograć raz w dany tryb i zapomnieć lepiej już udoskonalić grę w któryś konkretny ulubiony.
Cywilizacje, przywódcy, państwa miasta, cuda, zasoby, wielcy ludzie - to wszystko nie jest niczym innowacyjnym to już było zmienia się tylko cyferka co to robi i textura
Jedyne z tego co wskazałeś co może być ciekawe to nowe dzielnice choć nie wiem czy one są z tych sensownych czy z tych które sobie można egzotycznie zbudować dla odmiany (nie mam tego DLC)
Dodatek to wypadało by dodawał coś większego innowacyjnego do tego co już było a nie tylko to modyfikował by wyglądało inaczej.