Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2017, 19:26

autor: Kamil Zwijacz

City of Brass - zapowiedziano grę rodem z Księgi tysiąca i jednej nocy

Studio Uppercut Games zapowiedziało pierwszoosobową grę akcji City of Brass, w której wcielimy się w złodzieja szukającego skarbu w przeklętym, pełnym stworów arabskim mieście.

City of Brass – w grze będziemy musieli stawić czoła rozmaitym przyjemniaczkom. - City of Brass - zapowiedziano grę rodem z Księgi tysiąca i jednej nocy - wiadomość - 2017-07-06
City of Brass – w grze będziemy musieli stawić czoła rozmaitym przyjemniaczkom.

Studio Uppercut Games, które możecie kojarzyć z wydanego w 2015 roku Submerged, zapowiedziało City of Brass. Produkcja ukaże się jesienią bieżącego roku na Steamie i w 2018 roku na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Będzie to pierwszoosobowa gra akcji, w której wcielimy się w złodzieja pragnącego odnaleźć skarb ukryty gdzieś w głębi tytułowego miasteczka. Misja nie będzie łatwa z kilku powodów. Przede wszystkim lokacje będą generowane losowo, choć deweloperzy zaznaczają, że odpowiedzialny za nie algorytm będzie tworzył je w ten sposób, by dziedzińce, korytarze i komory były ze sobą połączone w logiczny sposób.

Nasz podopieczny dysponować ma bułatem oraz biczem używanym m.in. do rozbrajania i oszołamiania wrogów. Tych będzie od groma – od zwykłych stworów z mieczami, przez silniejsze jednostki z tarczą, po magików. Na szczęście będziemy mogli walczyć korzystając także z elementów otoczenia, np. wpychając wrogów na kolce wyskakujące z ziemi czy rzucając w nich wybuchowymi wazami.

City of Brass w skrócie:
  • pierwszoosobowa gra akcji na konsole PS4 i XOne oraz PC-ty;
  • ukaże się jesienią bieżącego roku na Steamie i w 2018 roku na pozostałych platformach;
  • podczas zabawy będziemy szukać skarbu znajdującego się w przeklętym mieście.

W trakcie rozgrywki będziemy eksplorować miasto w poszukiwaniu łupów, lepszego wyposażenia i potężnych reliktów, ale też musimy zdawać sobie sprawę, że w City of Brass mamy często ginąć i tracić cały dobytek. Z czasem jednak opanujemy wszystkie mechanizmy – bieganie, skakanie, ślizganie się, wykorzystywanie pułapek na swoją korzyść itd. Gdy poczujemy, że idzie nam zbyt dobrze, skorzystamy z Divine Burdens, czyli specjalnych modyfikatorów, dzięki którym zmienimy zdolności przeciwników i zagrożenia czające się w kolejnych zakamarkach przeklętego miasta.

Gra czerpie garściami z Księgi tysiąca i jednej nocy, więc nie zabraknie w niej dżinnów. Spotkamy ich czasem podczas przygody i kupimy u nich np. ulepszenia wyposażenia. Co ciekawe, będzie można też wykorzystać jedno z trzech życzeń i np. uwolnić dżinna. W zamian pomoże nam on podczas finałowej walki.