Firma Behaviour Interactive ogłosiła przejęcie twórców serii Darkest Dungeon. Jej celem jest „otoczenie Dead by Daylight podobnie wyjątkowymi grami grozy”.
Kanadyjska firma Behaviour Interactive w zeszłym tygodniu zamknęła studio Midwinter Entertainment, a teraz ogłosiła przejęcie Red Hook Studios, twórców genialnego Darkest Dungeon. Co istotne, zespół zachowa kontrolę kreatywną i operacyjną nad swoimi projektami.
Współzałożyciel Behaviour Interactive, Rémi Racine, w swoim oświadczeniu stwierdził, że przejęcie to jest częścią celu firmy, którym ma być stanie się „synonimem horroru” i „otoczenie Dead by Daylight biblioteką podobnie wyjątkowych gier grozy”.
Natomiast Stephen Mulrooney – dyrektor ds. produktów i technologii – określił serię Darkest Dungeon jako „naturalne uzupełnienie” Dead by Daylight. Pochwalił przy tym obie gry za innowacyjną rozgrywkę oraz oryginalne światy.
Po stronie Red Hook wypowiedzieli się jego współzałożyciele – Chris Bourass i Tyler Sigman. Ich zdaniem jest to dobra zmiana dla przyszłości studia.
Wsparcie Behaviour pomoże nam realizować naszą wizję przyszłości Red Hook i w pełni skupić się na przekształceniu Darkest Dungeon w absolutnego giganta gatunku dark fantasy.
Najnowsza gra Red Hook Studios – Darkest Dungeon 2 – wydana została 8 maja 2023 roku na PC. W tydzień po premierze jej sprzedaż przekroczyła 500 tysięcy egzemplarzy i gra okazała się kasowym sukcesem. Niestety w parze z tym nie poszły opinie graczy, które są znacznie gorsze niż w przypadku „jedynki”.
Nie zraziło to jednak twórców, a sama gra z czasem została przeniesiona na konsole PS4, PS5, XOne, XSX/S i Switcha. Niedawno nawet omówili oni szczegółowo plany na jej przyszłość, z których dowiedzieliśmy się co nieco o zaplanowanym na końcówkę tego roku dodatku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).