Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 listopada 2021, 11:04

Blizzard wie, że „nie naprawi niesprawiedliwości poprzez zmianę emotki w WoW”

Reżyser World of Warcraft odniósł się do zarzutów fanów odnośnie zmian w grze. Według twórcy nie jest to jedynie zasłona dymna dla braku realnych działań w firmie.

W SKRÓCIE:
  • Reżyser World of Warcraft odniósł się do zarzutów graczy dotyczących zmian w grze.
  • Według niego nie jest to zasłona dymna dla braku realnych działań.
  • Ponadto Blizzard ogłosił utworzenie Rady Społeczności, która pomoże w rozwoju WoW-a.

Blizzard od dłuższego czasu boryka się z olbrzymim kryzysem wizerunkowym. W dużym stopniu przełożyło się to na grę World of Warcraft, która jest czołowym produktem studia. W obliczu piętrzących się oskarżeń o molestowanie, mobbing oraz wiele innych szkodliwych praktyk mających miejsce w firmie, zdecydowano się na wprowadzenie zmian w popularnym MMO.

Zaczęło się od usunięcia z gry nazwisk pracowników zamieszanych we wspomniane afery. Niedługo później z WoW-a zniknęły kolejne elementy niezgodne z wartościami Blizzarda –poszczególne nazwy, żarty, a nawet całe misje fabularne. W pewnym momencie trudno było stwierdzić, które ze zmian związane są z kontrowersjami, a które ze zwykłymi decyzjami kreatywnymi.

Działania te frustrowały wielu graczy. Niektórzy zaczęli zarzucać studiu, że są one jedynie zasłoną dymną, która ma ukryć fakt, że nie podejmuje ono realnych decyzji mających na celu poprawę sytuacji w firmie. W wywiadzie dla serwisu VentureBeat na stwierdzenia te odpowiedział Ion Hazzikostas, reżyser World of Warcraft.

[…] są tacy, którzy wyrazili zaniepokojenie, że wszystko, co robimy to tylko zasłona dymna. Zamiast zająć się realnymi problemami, zmieniamy parę wyrazów w grze. […] Rozumiemy, że nie naprawimy systemowej niesprawiedliwości poprzez zmianę emotki w World of Warcraft. Ale czemu tego nie zrobić, podczas gdy jednocześnie pracujemy nad większą jednością kulturową, różnorodnością, kwestiami bezpieczeństwa oraz wieloma innymi?

Hazzikostas wyznał też, że za kulisami studio ma przechodzić duże zmiany. Dotknęły one m.in. sposobu ewaluacji menedżerów oraz metody rekrutacji. Firma ma przy tym podjąć próbę stworzenia jak najbardziej zróżnicowanego zespołu pracowników. Powinno to pomóc w wykreowaniu grupy, która działając skuteczniej niż wcześniej, tworzyć będzie także lepszą zawartość do gry.

Innym sposobem na poprawę samego World of Warcraft ma być kontakt z graczami. Twórcy ogłosili bowiem 1 listopada powstanie Rady Społeczności, do której ma wejść stu wybranych fanów WoW-a. Następnie uzyskają oni dostęp do specjalnych kanałów komunikacyjnych, poprzez które rozmawiać będą z samymi deweloperami. W ten sposób Blizzard ma się dowiedzieć, w jakim kierunku rozwijać tytuł.

Do Rady dostać się może każdy gracz. Jeśli chcecie zgłosić swoją kandydaturę, to odpowiedni formularz znajdziecie na tej stronie.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej